Ovo je prvi put da smo odstrijelili medvjeda. Stvarno nam je žao, ovo je krajnji slučaj, rekao je Bojan Vivoda, član interventnog tima za postupanje u slučaju pojave medvjeda na području autoceste Rijeka - Zagreb.
U noći na četvrtak medvjed je ušao na autocestu Rijeka - Zagreb između tunela Javorova kosa i Čardak. Odmah su poslali ophodnju, ali ona medvjeda nije pronašla. U 4 sata ponovno su dobili dojavu da se na autocesti nalazi medvjed. Ovaj put ophodnja ga je pronašla.
- Razrezali smo ogradu na dva mjesta i dali mu prostora da izađe. Čekali smo od 5.30 do 6.30 da izađe. Već se razdanilo, a promet se pojačavao. Dogovorili smo se zatvoriti nakratko promet jer nismo znali je li izašao ili je još unutra. Krenuo je kolega s puškom i psom i, nažalost, odstrijelio medvjeda - opisuje Vivoda. Dodaje da je sve napravljeno u skladu s protokolom koji je donesen u suradnji s Veterinarskim fakultetom u Zagrebu.
- Prije bismo medvjeda istjerivali, ali to se pokazalo izuzetno opasnim. Razmišljali bismo i da ga uspavamo, ali mu se moramo približiti na desetak metara. Ako je uznemiren, trebalo bi dugo da zaspi, a morali bismo ispaliti i drugu strelicu, a za to vrijeme može odletjeti na cestu - kaže Vivoda. Interventni tim osnovan je u listopadu ove godine, a djeluje na području autoceste Rijeka – Zagreb.
Ovo je već treći slučaj medvjeda na prometnicama u zadnjih tjedan dana. Prije nekoliko dana medvjedica i dva mladunčeta u razmaku 20 minuta stradali su u naletima dva vlaka koja su vozila na relaciji Zagreb - Rijeka, a u srijedu oko 20 sati na području Gornjeg Jelenja automobil je udario u medvjeda.
- Razlog češćeg pojavljivanja medvjeda na prometnicama i u naseljima je što ove godine nije rodila bukvica i medvjedi u šumi ne mogu pronaći hranu, što ih navodi na veća kretanja i tjera preko cesta, blizu ljudi, voćnjaka i, nažalost, smeća. Slična situacija bila je 2008. U prosjeku od stradanja u prometu godišnje izgubimo 15-20 medvjeda - kaže stručnjak za medvjede Đuro Huber.