To je to što me zanima!

'Postat ćemo deponij za stare aute, novi su nam još preskupi'

PRESKUPI: Iako su trošarine smanjene, prometni stručnjak Željko Marušić smatra da to neće povećati prodaju novih vozila. Više će se ljudi odlučiti za rabljeno
Vidi originalni članak

Riječ je o umjetničkom smanjivanju trošarina. Neće se puno toga promijeniti, osim što će se na cestama povećati broj rabljenih vozila, a to baš i nije dobro, kaže nam prometni stručnjak Željko Marušić.

Jučer su na snagu stupile izmjene i dopune Zakona o posebnom porezu na motorna vozila, a time će građani plaćati manje trošarine državi prilikom kupnje rabljenih vozila, dok isto vrijedi i za nabavu novih. To bi, prema procjenama, trebalo smanjiti davanja državi čak i za nekoliko tisuća kuna. Umjesto poreza plaćat će se upravna pristojba koja će se izračunavati prema starosti i snazi vozila.

Novi auti su sigurniji

Tako se ranije za VW Golf VII star tri godine plaćao porez oko 5000 kuna, a od jučer za isti auto pristojba će koštati oko 3080 kuna. Za Renault Megan star osam godina porez je do sada iznosio oko 2500 kn, a sada će se plaćati pristojba od 990 kuna. Što je auto stariji, to je i pristojba niža pa tako za Opel Corsu staru 13 godina pristojba košta 510 kuna, a prije 1. siječnja porez za taj auto je bio oko 1250 kuna.

Država je isto tako smanjila i trošarine na kupnju novog automobila ne bi li time potaknula građane. Tako bi za novi automobil od 120.000 kuna, trošarine trebale biti manji i do 2500 kuna. Međutim, Marušić procjenjuje kako građani i dalje neće imati novca za kupovinu novih, sigurnijih automobila.

Povećat će se uvoz vozila

- Po meni, trebalo bi u potpunosti ukinuti trošarine za nova vozila ekološke kategorije Euro 6B i koja imaju pet zvjezdica prema Euro NCAP mjerilima sigurnosti. To su vozila koja izuzetno povećavaju sigurnost u prometu i nisu štetna za okoliš. To su automobili s automatskim kočenjem, sustavima za izbjegavanje sudara i raznim sustavima upozorenja - ističe Marušić i dodaje kako su takvi auti preskupi za građane pa će oni i dalje kupovati rabljena vozila. Ulaskom u EU povećao se i uvoz rabljenih vozila iz Njemačke i drugih država.

Pristojba je dobra

Pojednostavljenim procesom i manjim trošarinama očekuje se još veće povećanje uvoza. Marušić kaže da to nije dobro.

- Postat ćemo deponij rabljenih vozila. Nijemci dizelaše stare više od deset godina masovno izvoze u Hrvatsku i njih će pristizati sve više. Oni potiču kupovinu novih auta zbog svoje autoindustrije, a isto moramo napraviti i mi zbog svojih autosalona i opće sigurnosti na cesti - kaže Marušić koji pozdravlja uvođenje pristojbe i pojednostavljenje procesa.

- Puno je bolje to što će se sad sve moći obaviti samo u stanici za tehnički pregled, a pozitivno je i to što se sad plaća upravna pristojba umjesto poreza - zaključio je Marušić.

Od 1. siječnja trebalo bi pojeftiniti i polaganje vozačkog ispita koje je do sad stajalo oko 7200 kuna, a od jučer autoškole same mogu odrediti cijenu. 

Idi na 24sata

Komentari 307

  • Ray Barone 13.01.2018.

    Kako netko voli mljeti gluposti...ako svoj 18 godina stari auto zamijenim za 9 godina stari auto iz dojčlanda mislim da je tu ostvaren napredak i da je ovaj sa 9 g. ipak manje smeće od ovog održavanog tek toliko da prođe tehnički...a možda ću ga i prvih godinu-dvije održavati kak spada...barem dok je ''novi''...za novog ionako nemam dovoljno novca i ne mislim najjeftiniju kantu na tržištu otplaćivati 5+ godina...

  • Budni 05.01.2018.

    A kao sad nismo?pa svi automobili su nam već stigli iz vojske!

  • luna5 03.01.2018.

    slovenija je največi parking u evropi a hrvatska največi otpad

Komentiraj...
Vidi sve komentare