Županijski sud u Zagrebu proglasio je krivima, nakon dugogodišnjeg suđenja zbog kobne prometne nesreće iz studenog 2010. godine u kojoj je smrtno stradala 20-godišnja dubrovačka studentica Ivana Obrad, Marina Čolaka (38) i Dalibora Opačka (45).
Prvooptuženi Čolak nepravomoćno je osuđen na kaznu zatvora od šest godina, a Opačak na kaznu od pet godina. Okrivljenici su odmah predani pravosudnim policajcima i prevezeni su u istražni zatvor Remetinac u Zagrebu, a prije toga u zatvoru nisu proveli niti sat vremena.
Nakon što je čuo koliko godina zatvora ga čeka, Čolak je počeo nervozno uzdisati, a po završetku suđenja je, nakon što su mu policajci stavili lisice na ruke, zaplakao te se pozdravio sa stricem koji je došao u pratnji.
- Hvala Vam - sarkastično se Opačak po završetku suđenja obratio sutkinji Željki Skomeršić koja je detaljno obrazložila presudu te okolnosti fatalne prometne nesreće.
Ovo je treće suđenje nakon što je Visoki kazneni sud ukinuo prvostupanjsku presudu iz lipnja 2021. godine kojom je automobilist Čolak osuđen na dvije godine zatvora, a Opačak oslobođen krivnje. Na prvom suđenju iz 2015. godine na zagrebačkom Općinskom kaznenom sudu obojica su osuđeni nepravomoćno na tri godine zatvora, ali tu presudu je 2018. godine ukinuo Županijski sud u Rijeci.
Prilikom divljanja na autocesti, sudarili su se te je Ferrari kojeg je vozio Čolak, a u kojem se nalazila Ivana Obad izletio s ceste i više puta se prevrnuo, zatim se i zapalio. Ivana je pretrpjela višestruke teške povrede te je preminula na mjestu nesreće.
Naime, vještak Zvonko Ivašić je utvrdio brojne nepravilnosti i propuste tijekom policijskog očevida na mjestu nesreće. Vještak je na temelju novih podataka HAC-a je ucrtao novu skicu te je utvrđeno kako se Čolak kretao lijevom trakom, a Opačak desnom iako je Čolak u svom iskazu više puta potvrdio da se kretao desnom prometnom trakom.
Obojica optuženika osporavali su da bi brzina kretanja bila kriva za uzrok prometne nesreće, ali analizom dinamike utvrđeno je da bi Čolak uspio izbjeći prometnu nesreću da je provjerio preglednost te smanjio brzinu najmanje do 163 km/h. Također, analizom je utvrđeno da je nesreća mogla biti izbjegnuta da je Opačak smanjio brzinu na 200 km/h.
- Prekomjerna brzina i propusti pri pregledu prohodnosti su uzročnici ove prometne nesreće koja je imala kobni ishod. Svi čimbenici ukazuju da su optuženici imali neizravnu namjeru te da su izazvali smrtnu posljedicu iz nehaja - kazala je sutkinja.
Kao olakotne okolnosti sutkinja je navela da optuženici nisu prethodno osuđivani te da je Čolak i sam ozlijeđen u prometnoj nesreći, a kao otegotnu okolnost dodala je da je Čolak prekršio dvije blanketne norme.
Čolak i Opačak su se tog dana zaputili na Grobnik gdje se održavala utrka, a kako kaže sutkinja, divljanje na autocesti im je bilo svojevrsno zagrijavanje za nadolazeću utrku. Jedan od slučajnih svjedoka njihovu vožnju je opisao kao da su vozili utrku Formule 1.
Izbjegavanje ove nesreće takvom vožnjom bilo je gotovo nemoguće, a Čolak je ranije potvrdio da i inače tako vozi. Također, dvojica automobilista su iznadprosječni vozači te su se međusobno poticali na velike brzine.
- Ugašen je život mlade djevojke gotovo na samom početku života. Ne postoji kazna za nadomjestiti ljudski život - kazala je sutkinja opisujući izraženo žaljenje obojice optuženih kao kurtoazno da bi si priskrbili bolju poziciju na suđenju.