Nije točno da se Mladen Guštin u Porscheu Cayenneu zabio u vaš Audi A8 već ste vi udarili u njegov zadnji dio. Nakon toga Porsche se zabio u stop javne rasvjete, plastični kontejner, parkirani auto te na kraju usmrtio Nedu i Ivana Bujevića- rekla je sutkinja Županijskog suda u Zagrebu Tamara Pleše.
To je utvrđeno, dodala je, kako vještačenjem, tako i iskazima više očevidaca prometne nesreće u Ozaljskoj ulici koji su se sasvim slučajno 1. rujna 2011. zatekli tamo, a čiji su iskazi sukladni.
- Primjerice, svjedoci Zoran i Renata Kustura bili su u autu iza vas u Nehajskoj ulici. Uočili su da se upalila zelena strelica za skretanje udesno i da je prvo vozilo skrenulo. Vi ste bili iza njega i krenuli ste ravno. Zoran Kustura rekao je kako mu je u tom trenutku supruga rekla "Gle, ovaj ide na crveno!". Zatim se začuo udarac - rekla je sutkinja dodavši kako je utvrđeno da se zeleno svjetlo za ravno pali 12 sekundi nakon što se upali pomoćno zeleno za skretanje u desno.
Riječ je o nesreći koja se 1. rujna 2011., malo poslije 12 sati, dogodila na križanju Ozaljske, Nehajske i Okićke u Zagrebu. U nesreći su poginuli majka i sin, Neda (49) i Ivan Bujević (18). Dok su stajali na semaforu i čekali da im se upali zeleno kako bi prešli cestu, na njih je Porsche Cayenneom naletio Mladen Guštin.
Prvo je za prometnu bio optužen samo Mladen Guštin, a nakon tri godine s njim je suoptužen i Damir Strmečki. Guštin je nedavno, nakon duge i bolesti, preminuo pa je na optuženičkoj klupi ostao samo Strmečki.
Podsjećamo, Strmečki (63) je u svojoj obrani tvrdio sljedeće:
- Znam da nisam kriv za nesreću i uopće mi nije jasno kako sam se našao u ovoj ulozi. U prvoj fazi bio sam svjedok jer je pokojni gospodin prošao kroz crveno i naletio na mene, a nakon tri godine se nađem u optužnici. Nije mi jasno ni kako ni zašto? Tog tragičnog dana išao sam se naći s bratićem u Okićku. Dolazio sam iz smjera Nehajske. Kad mi se upalilo zeleno za ravno krenuo sam, a na mene je velikom brzinom naletio Porsche. Udario me u prednji dio auta. Ostao je tom traku. Pomislio sam dobro da nitko nije stradao. Kad sam izašao vidio sam razmjere te katastrofe, da su poginuli majka i sin. On je imao 18 godina kao i moj sin tada - kazao je Strmečki prošli tjedan dodavši kako ga je ta tragedija teško pogodila.
"Kazna nije odmazda"
- Kazna nije niti smije biti odmazda. Isto tako nema te kazne koji bi bila ekvivalent izgubljenim životima. Za ovo kazneno djelo maksimalna kazna je 10 godina zatvora. Kazneni zakon kaže da je svrha kažnjavanja iskazivanje društvene osude, a isto tako da utječe na osuđenika da takva djela ne čini u budućnosti - rekla je sutkinja.
Olakotnim je cijenila životnu dobu osuđenika, to što je neosuđivan , otac dvoje djece, od kojih je jedno maloljetno, te što je zaposlen.
- Vas se ne tereti da ste vozili velikom brzinom (utvrđeno je da je išao 23 km/h) i nije riječ o bezobzirnoj vožnji, a treba uzeti u obzir i doprinos preminulog Mladena Guština nesreći (vozeći se Ozaljskom ka zapadu "hvatao je" žuto brzinom od najmanje 74 km/h) . No i prije prometne nesreće, a i poslije nje kažnjavani ste zbog prometnih prekršaja. U konkretnom slučaju radi se o grubom kršenju prometnih pravila - prolasku kroz crveno- i tragično izgubljena dva života- nabrojala je sutkinja otegotne okolnosti i Strmečkog nepravomoćno osudila na četiri godine zatvora.
- Smatram da je kazna primjerena i da će utjecati i na buduće ponašanje osuđenog, a isto tako ispunjava i svrhu generalne prevencije- zaključila je.
Strmečki je obrazloženje presude mirno saslušao. Kako je nepravomoćno osuđen na manje od pet godina ostaje na slobodi. Na kaznu se može žaliti Viskom kaznenom sudu.