To je to što me zanima!

Najvažnija pitanja oko pregleda oštećenja u potresu na Baniji: Zašto su mijenjali naljepnice?

Što pokazuje sadašnji uzorak od oko dvjesto detaljno pregledanih kuća oštećenih u potresu na Baniji i kakvu će obnovu građani očekivati
Vidi originalni članak

Zbog novih detaljnih pregleda, velikom broju ljudi s Banije koji su prvo dobili crvene ili žute naljepnice sada su se promijenili statusi oštećenja. Više o tome možete pročitati OVDJE.

NOVI PREGLEDI OTKRIVAJU GREŠKE Otkrivamo: Prema sadašnjem uzorku, 45 posto kuća na Baniji neće dobiti očekivanu obnovu

Što je konstrukcijska, a što nekonstrukcijska obnova?

Konstrukcijska obnova podrazumijeva radove na samoj konstrukciji kuće. Tu spadaju nosivi zidovi, temelji, krovna konstrukcija... Nekonstrukcijska obnova odnosi se na popravke dimnjaka, zabatnih zidva, nenosećih zidova i slično.

POGLEDAJTE VIDEO:

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Kako se mijenjaju naljepnice, odnosno status oštećenja?

Prema neslužbenim, ali pouzdanim informacijama, trenutačni uzorak od oko dvjesto pregledanih građevina pokazuje da je oko 40 posto kuća koje su nakon prvog pregleda bile predviđene za konstrukcijsku obnovu sad ostati u istoj boji. Prema istom uzorku, oko 45 posto kuća koje su najčešće imale žute naljepnice na prvom pregledu nakon detaljnih pregleda dobit će nekonstrukcijsku obnovu.

GDJE JE STALA OBNOVA? UŽIVO IZ STUDIJA 24SATA Neke kuće na Baniji neće dobiti obnovu: Ministarstvo koči?

Što je s crvenim naljepnicama i zamjenskim kućama?

Na istom tom uzorku, oko 15 posto građevina koje su na preliminarnom pregledu imale crvene i žute naljepnice te im je određeno uklanjanje ili konstrukcijska obnova sad će međusobno izmijeniti statuse oštećenja.

Koliko građevina ima naljepnice?

Od ukupnog broja dosad pregledanih građevina, crvene naljepnice nose 4833 objekta, žute imaju 8626 objekata, a zelene naljepnice 26.223 objekta.

Zašto je došlo do promjena statusa oštećenja i naljepnica?

Prve preglede su odmah nakon potresa odrađivali inženjeri na brzinu, najčešće volonterski. U to vrijeme je bilo važno što prije izaći na teren i pomoći ljudima pa su pogreške bile očekivane. Postoji mogućnost i malverzacija na terenu.

Idi na 24sata

Komentari 26

  • 11.05.2022.

    ja mislim da zahvale treba uputit jedino premijeru i njegovim stručnim suradnicima kojima je u interesu da se banija obnovi

  • čimbenik 11.05.2022.

    Dobro pitanje ali evo potpitanje. Zašto ljudi mijenjaju kilometražu na automobilima? Klasična prijevara i jedno i drugo!

  • jozicalen9 15.04.2022.

    U Zagrebu je prošlo dvije godine od potresa a od obnove ni traga, u Baniji je prošlo nešto više od godinu dana a od obnove ništa, čak je hdz banda i doniran novac za obnovu opljačkala.

Komentiraj...
Vidi sve komentare