Šibenčanin Duško Prelević (56) prije nekoliko godina je čisteći tavan našao Puch R2 iz 1912.
Austrijski inženjeri napravili su motocikl tako što su pojačali ovjes bicikla i na njega ugradili jednocilindrični četverotaktni motor. Uz potrošnju od pet litara benzina i tri decilitra ulja na 100 kilometara ljepotan od 80 kilograma postiže brzinu 70 km/h. Šibenski ribar nije ni znao kakav biser je pronašao. Poznavatelji oldtimera otkrili su mu da ima najstariji motocikl u Hrvatskoj, model kakvih je u svijetu ostalo samo nekoliko. Počeo je tražiti originalne dijelove kako bi ga osposobio za vožnju. Restaurirao ga je mjesecima.
- Gume sam našao u SAD-u. Harley Davidson proizvodi pneumatike za bicikle Electra Runner s početka 20. stoljeća koje dimenzijama odgovaraju mojem Puchu - ponosan je Prelević.
Mehaničari su mu malo mogli pomoći jer nekadašnja mehanička rješenja danas izgledaju u najmanju ruku bizarno.
Motocikl može voziti samo po poligonima i na smotrama jer ga ne može registrirati. Unatoč tome, motocikl je uvijek spreman za vožnju, uglancan i napunjen benzinom.
U opremi i truba s mijehom
Na volanu je karbidna svjetiljka i truba s mijehom. Spremnik goriva ima dva dijela. U većem je benzin, a u manjem ulje koje se u motor ručno ubacuje pumpom koja je s desne strane spremnika. Motor se pokreće okretanjem pedala, a u “brzinu” se ubacuje potezom poluge koja zateže remenice.