Profesorica informatike i matematike Lidija Kralj iz OŠ Veliki Bukovec kraj Varaždina je profesorica kakvu bi svaka škola poželjela.
Svojim idejama i trudom doista mijenja obrazovni sustav i mnogima bi trebala poslužiti kao uzor. Zbog nje škola u malenom mjestu ima učionicu budućnosti, a djeca rade s najmodernijim tehnologijama i internet-alatima. Povezuju se s svijetom te dijele iskustva i znanja. Zbog ove profesorice djeca su najbitniji faktor u sustavu, aktivno sudjeluju u rješavanju problema, a ona im je tu kao životni mentor i potpora. Prepoznali su to i na američkoj konferenciji Global Educator Exchange, na kojoj se okupilo oko 300 nastavnika iz čak 87 država.
Nastavnička elita u Americi
Predstavila je Hrvatsku projektom “Sigurnost djece na internetu”. OŠ Veliki Bukovec je s još četiri partnerske škole provela 16-mjesečni EU projekt izrade školskog kurikuluma. Cilj je unapređenje digitalne kompetencije djece i poticati ih da preuzmu odgovornost za svoju sigurnost s naglaskom na osnaživanju odgovornog ponašanja. Učitelji su izradili više od 800 digitalnih obrazovnih sadržaja. Udžbenici i e-udžbenici u virtualnoj učionici, priručnici za učitelje i roditelje te kvizovi, animirane priče, računalne igre i videozapisi besplatno su dostupni školama na stranici projekta petzanet.hr i YouTube kanalu. Zbog toga je lani nagrađena s Microsoft Innovative Educator Expret nagradom, a sad se kući vratila s diplomom certificiranog Microsoft edukatora, potvrdom za kompetencije i korištenje tehnologije u obrazovanju. Njezin tim je pobijedio i u izazovu “Educator Challenge”.
- Morali smo osmisliti projekt (plan za nastavu) na temu hrabrosti, odvažnosti i vođenja. U mojem timu bili su Warren Sparrow iz Južne Afrike, Kelli Holden iz Kanade, Wei Wang iz Kine i Andy Ng iz Singapura, a osmislili smo projekt ‘Personalizirana hrabrost’ kojim želimo pomoći učenicima da se suoče sa svojim strahovima i nadiđu ih. Učenici će s partnerima iz pet zemalja podijeliti svoje priče i pokazati hrabrost te pružiti potporu. Iskustvo rada u međunarodnom timu učitelja pokazalo je kako se međusobno nadopunjavamo, kako lako možemo raditi zajedno i u samo nekoliko sati osmisliti projekt koji ćemo provesti s učenicima tijekom sljedećih mjesec dana - govori Lidija o iskustvu. Ipak, naglašava razlike u kompetencijama američkih i hrvatskih učenika.
- Na izložbi Kent Technology Expo su učenici iz 40-ak škola predstavili kako koriste tehnologije, pokazali što su naučili i uključivali sudionike u predstavljanja. Učenici su vrlo kompetentno, s puno znanja i samopouzdanja govorili o projektima o različitim temama od ekologije, programiranja, izrade predmeta, robotike, izrade obrazovnih sadržaja itd. Nadam se da ćemo jednom imati priliku i u Hrvatskoj vidjeti takvo zanimanje za rad učenika i škola - rekla je Lidija.
Učitelje treba više cijeniti
Osim toga, istaknula je cijenjene predavače, nastavnike iz cijelog svijeta i njihove motivirajuće govore.
- Posebno emocionalan govor imao je učitelj Ziauddin Yousafzai (otac Malale Yousafzai, najmlađe dobitnice Nobelove nagrade za mir). Istaknuo je važnost učitelja pri stvaranju pozitivnog utjecaja na život djece, važnost obrazovanja u transformiranju pojedinaca i omogućavanju promjena u društvu te činjenicu da nas tehnologija sve povezuje. Dojmila me se i Angela Maiers, učiteljica, govornica i spisateljica poznata po kampanji ‘Choose2Matter’ kojom potiče svakoga da pokaže genija kojeg nosi u sebi i poseban doprinos koji može dati svijetu. Vodeći Microsoftov stručnjak Anthony Salcito istaknuo je kako je u obrazovanju najbitnija hrabrost: učitelj mora biti spreman tražiti pomoć kako bi učio, isprobavao nove stvari i vodio promjene, uvijek mora tražiti više od učenika, potaknuti ih da streme boljem, uživati u tom putovanju s učenicima. Ako je nastavnicima zabavno, učenici će biti potaknuti njihovom strašću - prepričava Lidija.
Moraju uživati u poslu
I ona je u kolumnama za rubriku “Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska” istaknula isto:
- U Hrvatskoj žive i rade divni učitelji koji svaki dan primjenjuju nove obrazovne tehnologije i osmišljavaju kreativne projekte motivirajući djecu da nauče nešto zbog sebe, a ne ocjene. Ulažu znanje, volju i energiju u djecu vjerujući da je to ulaganje najbolje što mogu napraviti. Jeste li ih primijetili? Znate li tko je od učenika osvojio medalju na natjecanju? Treba dati priliku najboljima iz našeg svijeta obrazovanja, omogućiti im da budu nositelji promjena sustava, da primjerima povuku i ostale prema gore. Ako želite bolje obrazovanje, prestanite ga ignorirati i učinite nešto.
O njezinu inovativnom radu pišu i strani mediji.