Božićnu misu u splitskoj prvostolnici sv. Dujma predvodio je splitsko-makarski nadbiskup Dražen Kutleša, poručivši da je fokus Božića na djetetu u jaslama i Spasitelju, a ne šarenom cirkusu koji kada se svjetla ugase ostaje prazan i hladan prostor.
U ovo božićno vrijeme druženja s obitelji i prijateljima, proslave se sve više odvijaju u javnim prostorima na božićnim sajmovima, parkovima, na otvorenom s mnoštvom ukrasa, nakita, blještavila, potrošnje i užurbanosti, rekao je mons. Kutleša.
Sve nas to zadržava, nastavio je, u blagdanskom ozračju, a većina Hrvata, kao i u ostatku svijeta, slavi Božić, no ozračje u kojem ga slavimo odvlači nas od njegove biti i otima nas nama samima u našim obiteljima.
"Mogli bismo reći da je moderni svijet oteo naš sveti blagdan i učinio ga komercijalnom noćnom klimom. Vrijeme zahvalnosti i radosti ustupa mjesto vremenu natjecanja, zavisti, pohlepe i na kraju ogorčenosti jednima prema drugima", poručio je mons. Kutleša.
Naglasio je da je u dane kad se čita izvještaj o Isusovom rođenju fokus na djetetu u jaslama.
"To je dijete naš spasitelj, Krist gospodin. Ako taj izvještaj ne dođe do naših ušiju i srdaca onda smo ovih dana samo dio velikog šarenog cirkusa koji kada se svjetla ugase ostaje samo prazan i hladan prostor", rekao je splitsko-makarski nadbiskup i metropolit.
Zapitajmo se svatko za sebe, poručio je, li Božić vrijeme rastresenosti ili vrijeme pobožnosti.
Ustvrdio je pritom da je Orašar stvarno super lik, ali ne može zamijeniti jaslice jer je u njima glavni lik i pravi slavljenik.
Poželjevši da ovo bude vrijeme predanosti i ljubavi prema našem gospodinu, rekao je da je Betlehem bio ispunjen posjetiteljima kada se Isus rodio, ali većina ih je bila toliko rastresena da nisu ni primijetili da se ispunjava toliko očekivano vrijeme dolaska sina božjega.
I mi smo upoznati s pravilnom razlikom Božića, ali možemo postati toliko rastreseni da previdimo ljepotu trenutka njegova dolaska, istaknuo je.
Rekao je i da Božić na određeni način slave i mnogi koji su duhovno slijepi i koji su uz to neosjetljivi na potrebe drugih ljudi, ali i da je nedopustivo da budemo sukrivci jedne takve neosjetljivosti.