Mi se suočavamo s loše ustrojenom mrežom škola, drastičnim razlikama u kvaliteti nastave, a onda i nečemu što je odavno trebalo zvoniti kao supercrveni alarm - sve manje stručnih nastavnika u školama
Vidi originalni članak
Nacionalni ispiti pokazali su ono što odavno znamo, ocjene učenika ne odgovaraju njihovu realnom znanju. Zapinju iz matematike, fizike, brojnih drugih predmeta, a opet i to ovisi od škole do škole. Svakako, izuzetno je važno i, rekla bih, ozdravljujuće i za učenike i za sve u obrazovnom sustavu dobiti realne usporedne podatke. Bez prikupljanja petica, bez napetosti i stresa od kvazi neuspjeha. Naime, ako nam djeca nisu uspješna, uglavnom to nije njihova krivnja, a to pokazuju i nacionalni ispiti. Mnogo je elemenata koji su utjecali na slabije rezultate, od činjenice da ova djeca posljednje dvije i pol godine nisu imala sjajne uvjete nastave pa do toga da nam sami procesi nastave zapinju već dugo.