Novim trošarinama od 1. srpnja ove godine pokrenuta je lavina unosa rabljenih automobila iz inozemstva. Tako se danas u Hrvatsku unosi više rabljenih nego novih automobila, što je pomalo apsurdna, ali i zabrinjavajuća situacija. Naime, prema zakonu je moguće uvesti svaki automobil koji zadovoljava Euro 3 normu, što u prijevodu znači i automobile koji su stariji od 10 godina.
Zbog neimaštine građana, uvozi se sve, glavno da je jeftino. Tako da se Hrvatska pridružila društvu Rumunjske i Bugarske u koje od ulaska u EU dolazi sve više šlepera s ofucanim i pohabanim rabljenim automobilima koje vlasnici na zapadu teško više mogu prodati. Sve to može imati vrlo loše posljedice. Uz tisuće radnih mjesta u autosalonima i servisima, ugrožena je i sigurnost jer su od 2000. sigurnosni standardi osjetno porasli.
No, takav trend teško će se promijeniti. Jasno je i iz našeg istraživanja u kojem smo odabrali deset automobila novijih godišta i dva luksuznija modela starija od 10 godina.
Nakon plaćanja svih davanja, troškova puta, homologacije i probnih tablica u gotovo svim se slučajevima uvoz itekako isplati, a najviše kod dizelskih modela koji su skuplji ili osjetno starijeg godišta.
U izračun cijene vozila iz uvoza smo uključili:
Trošarinu s obzirom na cijenu vozila
Trošarinu s obzirom na emisiju CO2
Trošak puta do mjesta kupnje i prijevoza vozila
Trošak prijevoza kamionom (u Italiji)
Trošak osiguranja i probnih pločica u državi kupnje (osim Italije)
>>> Više čitajte u prilogu Express Auto