To je to što me zanima!

Na splavi bi mogli živjeti i do mjesec dana: 'Nepotopive su!'

Splavi imaju i osigurano termoizolacijsko dno. Svaki brod dužan je imati splavi koje mogu primiti broj ljudi na koliko je brod registriran, kažu nam stručnjaci...
Vidi originalni članak

Kapsula dimenzija 100x85x36 centimetara, teška 80 kilograma znači spas onima koji dožive havariju na moru. U Poličniku kod Zadra je tvornica Oceanus koja se bavi servisom prsluka za spašavanje i sadržaja ovih kapsula.

POGLEDAJTE VIDEO:

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Ova namijenjena za dvanaest ljudi sadržava prvu pomoć, litru i pol vode po osobi i pola kilograma hrane raspoređene u pločice iznimne kalorijske vrijednosti, 10.300 kilojula po pločici, a ukupno ih je devet. Svaka pločica je dovoljna po osobi za jedan dan. U kapsuli je šest buktinja, četiri signalne rakete, dva dimna signala, materijal za popravak splavi, radar reflektor, termo odijela, rezervno sidro, tablete protiv morske bolesti, baterijska lampa sa dva rezervna punjenja, pribor za ribolov i otvarač za konzerve.

- U kapsuli je i cijela splav oktogonalnog oblika sa šatorom i "džepovima" za kišnicu i koju se skuplja voda koja iz njega curi u plastičnu vrećicu, a u kapsuli je i još jedna rezervna vrećica. Ispod splavi, privezane za njeno dno je osam vreća u koje uđe more i koje na dnu imaju uteg, a služe za održavanje stabilnosti broda. U kapsuli je i boca CO2 koja za manje od pola minute napuni splav zrakom. Tu je i pumpa koja služi za napuhavanje dijela splavi ako dođe do njenog djelomičnog pražnjenja - kaže Željko Vulić (46).

TRAŽIT ĆE GA I PRIVATNI AVION Super-brod traži Dina Miškića: 'Striker' vrijedi 260 milijuna $!

- Splavi su nepotopive, imaju i osigurano termoizolacijsko dno. Svaki brod dužan je imati splavi koje mogu primiti broj osoba na koliko je brod registriran, a mi ovdje radimo servis svega što se nalazi u spremniku, kaže Vulić koji je za našeg posjeta sa kolegom Markom Kevrićem (34) testirao dvije splavi, jednu za 12 i jednu za 20 ljudi.

- Svi koji idu na prekooceanske brodove, pa i oni koji ostaju bliže kopnu prolaze tečaj prije ukrcaja kako bi znali koristiti splav za spašavanje, kaže Vulić.

Željko i kolege jednom u tri godine idu na obuku kod proizvođača kako bi se upoznali sa eventualnim novostima u sadržaju i funkcioniraju splavi, i to ponajviše u englesku, taliju i Francusku. Frima Oceanus d.o.o. Ima i servisnu stanicu u Rijeci, a u Hrvatskoj su još dvije firme sa istim uslugama, obje u Splitu.

POGLEDAJTE VIDEO:

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Idi na 24sata

Komentari 160

  • 11.10.2019.

    Ne "sadržava" već SADRŽI

  • danijel23 11.10.2019.

    Zasto od sve te moguce tehnologije danas ti splavovi nemaju gps lokator

  • Wolker 11.10.2019.

    Nista nije nepotopivo,tako su govorili i za Titanik...Valjda ce ih brzo naci zive...

Komentiraj...
Vidi sve komentare