To je to što me zanima!

Na rasprodajama u trgovinama vas nitko više neće moći varati

Vlada tvrdi da novim Zakonom o zaštiti potrošača želi zaštititi građane od mogućih prevara i samovolje trgovaca. Sezonska sniženja bit će moguća do tri puta godišnje
Vidi originalni članak

Sniženja i akcije u trgovinama više neće moći trajati cijelu godinu, a trgovci će na proizvodima morati isticati i redovne i snižene cijene.

Propisuje to Zakon o zaštiti potrošača koji je Vlada po hitnom postupku uputila u saborsku proceduru. Akcija će moći trajati najviše 30 dana.

- Ne znam koja trgovina u ovoj državi nije bila pod akcijama. Sad se to ipak malo uređuje. Tako sprječava se narušavanje tržišnog natjecanja i zavaravanje potrošača, što se događalo u praksi - kazao je ministar gospodarstva Ivan Vrdoljak.

Naime, akcije su u nekim slučajevima znale trajati po nekoliko mjeseci iz čega se moglo zaključiti da se nije radilo o akcijskoj nego redovnoj cijeni pojedinih proizvoda. 

Sezonska sniženja bit će moguća najviše tri puta godišnje i trajat će najdulje 60 dana. Propisano je i da ona mogu početi između 27. prosinca i 10. siječnja, 1. i 15. travnja te 10. i 25. kolovoza. Robu koju kupite na internetu u roku od 14 dana možete vratiti bez navođenja razloga.

Kad je riječ o javnim uslugama, poput isporuke struje i plina, tvrtke će na računima koje šalju građanima morati istaknuti iznos dugovanja. Također, neće biti moguće pokretanje ovrhe zbog dugova do okončanja sudskog postupka ili nagodbe s potrošačem. Dosad su pružatelji usluga pokretali postupak prisilne naplate iako se nije znao ishod sudskog postupka što je potrošačima prouzročilo dodatne troškove. 

Premijer Zoran Milanović uvjeren je da će zakonom zaista zaštititi potrošače.

- U Americi su rasprodaje cijele godine, svakog dana i nemam dojam da su potrošači nezaštićeni. Mislim da su zaštićeniji nego u Europi. U New Yorku je stalno ‘sales’, kad kupiš robu, možeš je vratiti sutra i dobiti novac natrag. Nisam primijetio da se to može kod nas - rekao je.

Idi na 24sata

Komentari 87

  • BungaBunga 28.02.2014.

    Evo u Splitu ima jedan dućan već 5 godina se "zatvara".Kad got prođem pokraj njega piše 80% rasprodaja dućan se zatvara.

  • academi 28.02.2014.

    velikom većinom te rasprodaje su velika prevara,cijene su pre napuhane pa kao polusti, kvaliteta artikala vrlo loša, a kad je riječ o prehrani tu je još gore pogotovo "slavne" robne marke za koje se u većini slučajeva ne zna tko je proizvođač,naša velika prehrambena industrija velikim slovima napiše svoje ime a ono proizvedano ZA tu dotičnu od neke nepoznate firme, s time da ta nepoznata firma isto plasira isti proizvod po povoljnijoj cijeni

  • lalala 28.02.2014.

    Evo sada su nam sve riješili !!! Uhvati nas sreća jer čemo trošiti do mile volje ... a da , nemamo ionako novaca, pa nas svejedno neće nitko varati . Smanjili broj mogućih sniženja i njihovo trajanje ??? Onaj tko hoće prevariti kupca naći će način i bez toga .

Komentiraj...
Vidi sve komentare