Svakog dana u tiskanom izdanju 24sata stručnjaci, profesori i učitelji, roditelji i djeca, obični ljudi i znanstvenici upozoravat će na probleme, otkrivati rješenja i objašnjavati slučajeve koji mogu pomoći da imamo bolje obrazovanje za bolju Hrvatsku.
Za manje od tri tjedna završava prvo polugodište, a učenike ne brine kako će proći jer na polugodištu nema zaključivanja ocjena. Ta praksa se provodi već tri godine, a većina nastavnika s kojima smo razgovarali smatra da treba vratiti zaključivanje ocjena na polugodištu.
“Nezaključivanje ocjena na polugodištu je promašen koncept. Zaključivanje ocjena na polugodištu treba vratiti.Uvjerenje kako su ocjene, posebno mlađim učenicima, pokazatelj znanja, dok nezaključivanjem ocjena oni nemaju potrebnu povratnu infromaciju pa samim time ni ne znaju koliko im vrijedi njihovo znanje”, većina učitelja slično razmišlja.
- Dok su se ocjene zaključivale, roditelji su mogli znati treba li neku ocjenu dijete ispravljati ili ne. Onako smo imali jednu ocjenu na polugodištu, a sad ih na kraju školske godine imamo popisivati i po 20-ak - objašnjava Goran Đurđević, učitelj povijesti u požeškoj OŠ “Antun Kanižlić”. Dodao je kako učenici često zaboravljaju da ocjene koje su dobili u rujnu ili listopadu vrijede jednako kao i one dobivene u travnju ili svibnju te da sve one ulaze u konačnu ocjenu.
- Ukidanjem zaključivanja ocjena išlo se na manje papirologije za učitelje, a dobili smo zapravo kontraefekt - zaključio je požeški učitelj.
Njegov kolega Damir Mendler iz Osnovne škole “Dr. Franjo Tuđman” u Belome Manastiru kaže da nezaključivanje ocjena na polugodištu ima i dobru i lošu stranu. Dobro je, kaže, što djeca na zaslužene praznike idu manje istraumatizirana, a negativno je što roditelji zbog nezaključivanja prosjeka ne vide zapravo pravo stanje djetetova znanja.
- U drugim europskim zemljama nema zaključivanja ocjena sve do 7. razreda, što se pokazuje dobrim jer djecu treba upregnuti da razmišljaju svojom glavom i ne štrebaju gradivo. Ako se usvoji novi kurikulum, koji je u izradi, onda zaključivanje ocjena apsolutno neće ni biti potrebno jer će se djecu, praktički, usmjeravati od prvog razreda na ono što vole i prema čemu imaju najviše afiniteta. Ostane li sadašnji sustav, zaključivanje bi trebalo vratiti - kaže nam Mendler.
Sličnog je mišljenja i Šime Labor, ravnatelj Osnovne škole Pakoštane.
- Učenicima se zbilja smanje stres i napetost, što je u današnje vrijeme vrlo bitno, a pogotovo što nam i blagdani stižu. S druge strane, zaključivanje bi dobro došlo kao povratna informacija roditeljima da znaju kako im djeca stoje. Ima argumenata i za i protiv. Vjerujem da će se na to svi naviknuti kroz nekoliko godina i da će nam nezaključivanje ocjena na polugodištu biti najnormalnije - rekao nam je ravnatelj pakoštanske škole.
Njegova kolegica iz požeške Osnovne škole “Julija Kempfa”, učiteljica Irena Ivetić, tvrdi kako nezaključivanje ocjena na polugodištu ima puno više negativnih nego pozitivnih strana.
- Dok smo zaključivali ocjene na polugodištu, znalo se da ta ocjena ima malo manju težinu od one iz drugog polugodišta jer je prvo polugodište puno kraće. Ocjene bi morale biti povratna informacija roditeljima i djeci u tome što bi morali popraviti - objasnila je svoje viđenje ovoga problema Irena Ivetić.
Istaknula je i da zbog nezaključivanja ocjena učitelji imaju puno više posla nego ranije te da se više ne zna prava težina onih ocjena koje su učenici zaradili u prvom polugodištu.
Ocjene su poticaj za rad i učenje
Žaklina Colić, učiteljica razredne nastave u područnoj školi Kožino OŠ “Petar Preradović” u Zadru tvrdi da su ocjene jako važne jer su poticaj za rad i ukor za nerad.
- Moje osobno mišljenje je da su potrebne na polugodištu da se vidi koliko je tko uložio truda i što mu je dalje činiti - rekla nam je učiteljica.
Njezina kolegica iz Osijeka, Lovorka Šimić-Bošnjak, tvrdi da većina njezinih kolega želi da se zaključivanje ocjena vrati u škole.
Lajkaj stranicu Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska na Facebooku.
Pročitajte više o temi na stranici Bolje obrazovanje.