Posljednju dionicu od Ploča do Dubrovnika prošli su na dobrim željama ljudi koji su navijali za njih i posljednjim elektronima akumulatora.
Slovenac Andrej Pečnjak i njegova supruga električni su automobil napunili samo jednom.
- Bili smo na 60 km od Dubrovnika kad nam je baterija pokazivala samo dva posto. A kod Dubrovnika smo vozili još deset kilometara - kaže inovator Andrej, koji je u subotu posjeo suprugu u elektromobil Merton 7 i krenuo na put u organizaciji Nikola Tesla EV Rallyja. Zapečatili su utičnicu za punjenje i, uglavnom magistralama, krenuli na 746 km dugi test vozila konstruiranog na temelju Mazde 5, a koje može potegnuti i 180 km/h.
- Znate li kako Gorenjac za rođendan odvede suprugu iz Bleda na Stradun na večeru da ga to što manje košta? Ide električnim autom da ga put dođe samo sedam eura, a tamo ga župan časti večerom - našalio se vedri Pečnjak.
On je uvjeren da i Slovenija i Hrvatska imaju dovoljno potencijala za pokretanje moćne industrije električnih automobila. Naš Mate Rimac, konstruktor najnaprednijih električnih auta, dobro ga poznaje.
- Lijepo je znati da ti susjed ovako nešto radi vrhunski. On je prošle godine na reliju u Monte Carlu osvojio nagradu za najefikasniji autu - kazao nam je Rimac.
Pečnjaku je cilj bio, kaže, prodrmati proizvođače, a Rimac smatra da je savršeno vrijeme da u elektroautoindustriji Hrvatska i Slovenija dostignu najnaprednije.
STANDARD
Pečnjak bi volio da velike tvrtke počnu za široke mase proizvoditi aute koji će najmanje 200 km prelaziti s jednim punjenjem.
MOĆNA BATERIJA
Ima kapacitet čak 96 kWh. Pečnjak i kolege ih sastavljaju od ćelija iz Južne Koreje.
PROSJEČNA BRZINA
Na dionici do Starigrada bila je 66 km/h, a odatle uglavnom po autoputu do Dubrovnika 75 km/h.