U Osijeku je proteklog vikenda održan 28. po redu Street race u organizaciji Auto Kluba Slavonija. Svake godine ovaj oktanima nabijen događaj privlači sve više sudionika i gledatelja iz cijele Hrvatske i zemalja u okolici, a ovoga vikenda dogodio i spektakl.
POGLEDAJTE VIDEO:
Na pisti za utrke našle su se i tri Rimčeve Nevere koje su se utrkivale s automobilom najboljeg natjecatelja, a to je bio Dario Konopek, višestruki pobjednik Street racea sa svojom mašinom od 1600 konjskih snaga. Jednu Neveru vozio je osobno Mate Rimac koji je istaknuo kako do sada Nevere nisu nikada sudjelovale ni na jednom Street raceu ovakve vrste, ali da ga za Osijek vežu posebne uspomene jer je upravo na ovoj stazi započeo svoju auto karijeru.
- Kada sam se počeo baviti utrkama i preradama automobila krenuo sam s BMW-om 'kockicom' kojega sam prepravljao na struju. U Osijeku su bile moje prve utrke, 2009. i 2010. godine, i to mi je bilo nešto posebno. Svi su me i tada čudno gledali, kao, kamo ću ja s električnim autom. Nitko nije vidio nikada električni auto, kamoli na utrci - kaže Rimac.
- Došao sam prve godine tu kao padobranac, bez alata i ičega. Posuđivali su mi svi svoj alat, pomagali mi sastavljati, tražili mi dijelove po otpadima i garažama ako bi mi nešto otpalo. Baš je bilo dobro. Svaki puta bih došao ovdje sa poboljšanim i bržim autom i sada, 12 godina poslije, opet sam tu - smijući se kaže zadovoljno Rimac kojega su svi Osječani srdačno pozdravili, posebice oni natjecatelji koji ga poznaju iz tih ranijih dana kao mladog trkača.
Rimac nije mogao odoljeti pozivu organizatora da doveze Nevere i 'ozbiljno im doda gas' na stazi. "Došao sam privatno, ne u ime firme. Vikend mi je bio slobodan, bio sam u Zagrebu i nisam odolio. Utrkivat ćemo se, ali sve u zezanciji jer nema smisla utkrivati se s autom od nekoliko milijuna eura protiv ovih dorađivanih krama koje ja također volim jer znaju biti jako brzi" kazao je Rimac koji je iz Zagreba u Osijek dovezao prvu komercijalnu proizvodnu Neveru s rednim brojem 000, homologiranu, registriranu i prilagođenu za cestu.
Mate se spremno fotografirao sa svima koji su mu prišli, otvorio svoje Nevere za gledanje i fotografiranje, uživao u utrkama koje su bile prije nego su njegovi auti zagazili na stazu. "Prvi je race bio 2009. godine u Osijeku. Imali smo ih 28. Napreduje i sportski i organizacijski.
Natjecatelji i gosti dolaze iz Austrije, Njemačke, Mađarske, Srbije, Bosne i Hrvatske; neki su redovni svake godine. Na ovom raceu imamo 169 automobila i 28 motocikala u utrkama različitih kategorija. Bodovi koje osvoje ubrajaju im se za državna prvenstva. Ima kurioziteta i ekstrema, čak doslovno i 2000 konja koji jure 300 na sat na 400 metara.
Mate je iznenađenje ovog eventa. Počeo je s nama i sada je na neki način zatvorio krug. Čast nam je i privilegija što nam je došao s tri automobila koje svijet ne može vidjeti nigdje, a dovezao ih je kod nas" kazao nam je Rudolf Kalkan, organizator.
- Ovu sam stazu prvi puta odvozio u 'kocki' za 14.6 sekundi. Nakon svake utrke izrađivao sam ga ponovo, bateriju i sve. Spustio sam ga na 11.6. Onda je 2011. godine u Velikog Gorici, na utrci obaranja rekorda svjetske automobilske organizacije, imao 11.8. Još uvijek 'kocka' drži taj rekord - prisjetio se Rimac.
- Sada mi se to čini kao neki život koji sam sanjao. Toliko toga se dogodilo u 12 godina od te kocke. Dug put. Sada firma od 2000 ljudi, Bugati sa nama. Sama Nevera je projekt koji je trajao pet godina, krenuo sam s 200-300 ljudi. Njegov razvoj koštao je 200 milijuna eura. Samo razviti auto koji je homologiran i u proizvodnji je ogroman pothvat, a istovremeno smo razvili i sve tehnologije da proizvodimo ovakav najsnažniji ikad cestovni auto, najbrže ubrzavajući, najbrži električni auto, a ima i dosta dobar domet jer sam iz Zagreba krenuo s 80 posto, došao u Osijek s 15. Brz, udoban, zabavan - kaže.
- Ovaj naš prvi s oznakom 000 ostaje nama u firmi, druga dva koje smo dovezli na utrku su prototipovi koji su već bili na nekim testovima - predstavio je Rimac svoje aute u Osijeku dodajući kako je nedavno počela turneja Nevera po Americi i Europi i reakcije su odlične jer se, kaže Rimac, sada mogu fokusirati na prodaju više nego na razvoj što znači da se posao za tvrtku Rimac sad tek zahuktava.
S Neverama je u Osijek došao i crveni Ferrari koji je također bio za revijalnu utrku. Mate je jedva čekao sjesti u Neveru i 'zajašiti' stazu. U prvoj utrci s Ferrarijem pobjedila je bez dileme, u drugoj s drugom Neverom utrka je bila egal, a onda je došao mali nabrijani audi od 1600 konja Darija Konopeka. Dimilo se na sve strane, Konopekov je motor pucao od snage 'rigajući vatru' kroz auspuh, a Nevera je tiho kao vjetar odjurila niz stazu i postavila rekord staze brzinom od 305 na sat. Konopek je tražio revanš jer je znao da njegova jurilica može bolje. I bio je u pravu.
Mate je 'zaštekao' u startu, a eksplodirajuća krama je odjurila ispred njega.
- Vidio sam kraj staze i travu. Malo sam se uplašio. Stisnuo sam kočnicu do kraja i stao metar od kraja - rekao je kasnije Mate uživajući u adrenalinu, ali i svom autu kojega još nije ovako iskušavao na 400 metara. Nevera je, pojasnio je, sve brža kako mu se baterija zagrijava.
- Sretan sam što sam prestigao Neveru. Mate sigurno nije navikao da u neveri neki auto gleda odozada. No, znao sam da moj može brže - kazao je na kraju Konopek.