S porukom da djeca ne smiju biti taoci sustava, Mreža udruga za djecu pozvala je Vladu na hitnu uspostavu posebnih razrednih odjeljenja i zapošljavanje stručnjaka kako bi djeca s teškoćama u razvoju mogla na vrijeme započeti školsku godinu. Zbog birokratskih prepreka i neusklađenosti između lokalnih i nacionalnih institucija, mnoga djeca s teškoćama u razvoju nisu u mogućnosti redovito pohađati školu, osobito u Zagrebu, gdje izostaje osnivanje posebnih razrednih odjeljenja. Grad Zagreb nije raspisao natječaj za potrebne stručnjake, dok Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih odgađa izdavanje potrebnih odobrenja, pozivajući se na zabranu zapošljavanja u javnim službama, navode u petak u priopćenju.
U pismu koje su jučer uputili premijeru, Mreža je istaknula hitnost situacije te zatražila od nadležnih institucija da otklone prepreke u obrazovnom sustavu kako bi se spriječila daljnja diskriminacija djece s teškoćama.
"Ne možemo dozvoliti da birokracija i neadekvatna suradnja između institucija koče obrazovanje djece s teškoćama u razvoju," poručili su iz Mreže.
Mreža udruga za djecu upozorava da ovakvo postupanje ozbiljno ugrožava pravo djece na obrazovanje te apelira na Vladu da hitno reagira, uspostavi potrebna razredna odjeljenja i omogući zapošljavanje edukacijskih rehabilitatora, asistenata i pomoćnika u nastavi.
U svom zahtjevu, Mreža ističe tri ključne mjere: uspostavu posebnih razrednih odjeljenja, bolju suradnju između donositelja odluka na svim razinama te transparentnu komunikaciju prema roditeljima. "Roditelji su iscrpljeni i neizvjesnost dodatno pogoršava situaciju, uz već povećane troškove života. Neprihvatljivo je da obitelji budu izložene tolikom stresu," naglasili su.
Daljnje odgađanje rješavanja problema ne samo da djeci onemogućava školovanje, već mnogim roditeljima sprečava povratak na posao, dodatno financijski ugrožavajući obitelji koje već imaju povećane troškove zbog potrebe za različitim terapijskim postupcima i podrškom. Mreža smatra kako se ovaj problem može riješiti uz bolju suradnju vlade, lokalne i područne samouprave te obrazovnih ustanova, i poziva na hitnu akciju kako bi se spriječila daljnja diskriminacija djece s teškoćama u razvoju.