Ni jedan veliki grad u Hrvatskoj nema plan održavanja mostova. Zaključak je to Ministarstva graditeljstva, nakon što su od 25 gradova zatražili službena očitovanja.
- 14 gradova je nažalost samo odgovorilo, a 11 gradova nije niti odgovorilo na zahtjev ministarstva. To je krajnje neodgovorno. Ova dva grada koja su odgovorila s najobilnijom dokumentacijom, Rijeka i Vinkovci, su dostavili konkretne podatke o tome što su do sada poduzimali na održavanju - rekao je za Dnevnik.hr Željko Uhlir, državni tajnik u Ministarstvu graditeljstva.
Rijeka je tako dostavila podatke za 13 mostova, Vinkovci za dva. Niti jednom ne treba sanacija. Gradovima koji nisu poslali zadovoljavajuće odgovore država ne može propisati kazne.
- Krećemo s upozorenjima i onda država može djelovati putem svoje građevinske inspekcije. Ako je to bitno, zatvoriti takav most - dodaje Uhlir.
Imamo 2837 mostova starih između 15 i 20 godina
Prema podacima Ministarstva prometa, u Hrvatskoj na autocestama i državnim cestama ima ukupno 2837 mostova. Stari su između 15 i 20 godina, ali dosta mostova njih izgrađeno je i prije više od 50 godina, a u sanaciju su trebali davnih dana. Za sanaciju korita i donjeg ustroja mosta spremno je 16 objekata, iako oštećenja još uvijek ne utječu na stabilnost objekata.
Dosta stariji, samim time i u gorem stanju, su mostovi preko rijeke Save. Samo u Zagrebu, prema analizi Instituta IGH, neki oblik sanacije treba 6 od 8 mostova.
U najlošijem stanju u Zagrebu je Most slobode. Izgrađen je prije 59 godina, a u posljednjih 20 godina na njemu nije bilo veće sanacije. Natječaj za obnovu objavljen je početkom godine, ali do danas radovi nisu počeli.
Prema analizi IGH, ukupni troškovi sanacije mostova u Zagrebu penju se na 257 milijuna kuna.
Ponovljeni poziv gradovima, da dostave tražene podatke, Ministarstvo graditeljstva poslat će već od idućeg tjedna.