Dvije svjetske sile, Rusija i Sjedinjene Američke Države, već se godinama nadmeću. Od toga tko ima veći avion, brod, tko vlada većim područjem... Odnedavno predsjednici tih dviju država natječu se tko ima veći, snažniji, bolji, luksuzniji automobil u kojem se vozi. Predsjednik Putin, koji je u ponedjeljak započeo četvrti mandat, provozao se 200-tinjak metara od zgrade Senata Kremlja u dvoranu Adrevski u limuzini domaće proizvodnje Aurus Senat.
Rolls-Royce i Mercedesova S-klasa morali su ustuknuti, ali su bili inspiracija za rusku predsjedničku limuzinu koja se stvarala šest godina. Uzor su imali i u Cadillacovoj “Zvijeri”, američkog predsjednika Donalda Trumpa.
Svi sovjetski vođe nakon Staljina vozili su se u limuzinama ZIL domaće proizvodnje, a to je prekinuo Boris Jeljcin, kojeg su savjetnici nagovorili da se vozi u Mercedesu. Također, Putin se donedavno vozio u Mercedesu Pullmanu, a sad je pokazao patriotizam, ali i da Rusija može napraviti luksuzni automobil.
- Nova predsjednička limuzina konstruirana je znanjem i tehnologijom kojom raspolaže Rusija i njeni stručnjaci - kazao je ministar industrije i trgovine Denis Manturov. Limuzina ipak nije stopostotni ruski proizvod. Naime, motor auta razvijen je uz pomoć inženjera iz Porschea.
Navodno je i sam Putin sudjelovao u razvoju limuzine, pa ju je više puta i sam vozio dok je još bila prototip. Blindirana je, a “mrcinu” od šest tona pokreće turbobenzinski motor od 860 konjskih snaga. Ima devetstupanjski automatski mjenjač, a projekt Kortež predviđa komercijalnu proizvodnju luksuznih auta i kombija. Vozila će se prodavati pod nazivom Aurus, što znači “zlato”.
- Od 2019. godine svi građani Ruske Federacije moći će kupiti ovaj auto, a bit će 15 posto jeftiniji od konkurencije - kazao je ruski ministar proizvodnje i trgovine Denis Manturov. Putinova nova limuzina je ipak veća od Trumpove. Naime, limuzina iz projekta Kortež dugačka je 6,84 metra, a Trumpova “Zvijer” 5,4 metra. Američka predsjednička limuzina je ustvari oklopljeni Cadillac koji vrijedi oko 9 milijuna kuna, a dolazi s vratima debelima 20 centimetara. Također, ima manje konjskih snaga od ruske limuzine. Pokreće je turbodizelski motor od 445 konjskih snaga, a najveća brzina je 100 kilometara na sat. “Zvijer” je otporna i na različite eksplozive, a u interijeru je spremnik s kisikom u slučaju kemijskog napada. Osam tona težak stroj ima i stakla koja su otporna na metke. Isto tako i gume su izrađene s kevlarom. U prtljažniku se nalaze zalihe krvi za slučaj hitne transfuzije. Sve ove značajke i visok stupanj balističke zaštite čine američko vozilo iznimno teškim i teško upravljivim na gradskim ulicama.