Prošlo je gotovo godinu dana, a stanovnici novozagrebačkog naselja Sveta Klara i dalje se međusobno optužuju za cestu koja je nakratko povezala ovo naselje s Buzinom i mnogima uštedjela kilometre i kilometre okolnog puta. No oduševljenje je trajalo samo pet dana jer je šesti dan cesta već bila razrovana i uništena do te mjere da se jedva biciklom može proći, kamoli automobilom. Radi se o cesti koja vodi direktno iz naselja Sveta Klara na posjed trgovačkog centra Supernova Buzin. Dok je nije bilo, stanovnici Svete Klare išli su okolo, a to je usred najvećih gužvi znalo potrajati 20 i više minuta pa je cesta koja direktno izlazi na Supernovu bila pravi hit.
No postoji nekoliko problema u cijeloj priči. Tko je uopće sagradio cestu i je li to smio učiniti i tko ju je srušio? Pokušali smo raspetljati cijelu priču i nakon višestrukih upita prema Gradu, Supernovi i mjesnim odborima Sveta Klara i Buzin saznali smo tko je razrovao cestu i zašto, ali ne i tko ju je napravio. Krenimo ispočetka. U prosincu 2023. godine produžetak Horvatove ulice odjedanput je asfaltiran i izbija ravno na Supernovu. Šesti dan - kaos. Cesta je potpuno uništena.
- To su razrovali susjedi, sve vam smeta. Kako vas nije sramota. Znamo točno tko je to učinio - pisali su bijesni stanovnici Svete Klare na Facebooku, nakon što je cesta razrušena ni šest dana otkako je osvanula asfaltirana.
Kako je vidljivo na katastru, dvije čestice na kojoj je bila asfaltirana, a kasnije razrovana cesta u vlasništvu su trgovačkog centra Supernova Buzin, treća čestica koja je nešto manja i također prolazi tim dijelom je u vlasništvu države, a glavni problem u cijeloj priči je čestica kojom upravlja HŽ i na kojoj stoji 'nema pravo gradnje'. Ta je čestica - željeznička pruga preko koje ide ova cesta.
Tko je razrovao cestu?
O cesti koja je spojila novozagrebačko naselje Sveta Klara s Buzinom, kao produžetak Horvatove ulice, pitali smo HŽ.
- HŽ Infrastruktura d.o.o. nadležna je isključivo za željezničku infrastrukturu koju, među ostalim, čine željezničko-cestovni prijelazi i pružni pojas. HŽ Infrastruktura d.o.o. nije nadležna za održavanje cesta, a ni za ukidanje cesta. S obzirom na to da je navedeni put neovlašteno izgrađen na pružnom pojasu, HŽ Infrastruktura na tom dijelu ga je prekopala kako bi spriječila neovlašteno i po život opasno prelaženje preko pruge - odgovorili su nam iz HŽ-a i potvrdili da su oni raskopali cestu, a ne susjedi.
Prijelaz preko kojeg su ljudi i automobili prolazili zatvoren je za promet još od 2015.
- Zatvoren je odlukom nadležnog Ministarstva mora, prometa i infrastruktura 10. lipnja 2015. godine. Odluka je javno objavljena u Narodnim novinama Odluka o zatvaranju za promet postojećeg željezničko-cestovnog prijelaza. U skladu s time je prelazak preko pruge na navedenome mjestu svim sudionicima u cestovnome prometu, bilo prijevoznim sredstvom bilo pješice, zabranjen i smatra se neovlaštenim - rekli su nam iz HŽ-a i dodali kako su upozoravali da se preko tog prijelaza ne ide, ali to su svi ignorirali.
A tko ju je uopće napravio?
HŽ nam je potvrdio da je srušio cestu, ali tko ju je asfaltirao? S obzirom da se cesta nalazi na dijelu čiji su vlasnici Supernova Buzin, država, a jednim dijelom i Grad, poslali smo upit svima. Pa i dvama mjesnim odborima, Sveta Klara i Buzin, kako bismo pokušali saznati tko je asfaltirao cestu.
- Horvatova ulica svojim većim dijelom ne nalazi se na području Mjesnog odbora Buzin, već, tek jedan manji južni dio ulice. Za produžetak koji spominjete u svom upitu, a ukoliko mislite na dio ulice koji se nalazi na području Mjesnog odbora Buzin, Vijeće MO Buzin nije zatražilo uređenje ulice, niti pokretalo bilo kakvu inicijativu u vezi uređenja ulice. Slijedom navedenog, Vijeće MO Buzin nema saznanja o gradnji produžetka Horvatove ulice, niti o vraćanju u prvobitno stanje - kažu u odgovoru iz MO Buzina.
U međuvremenu je stigao i MO Sveta Klara, a prema njihovim saznanjima iza gradnje misteriozne ceste stoji Supernova Buzin.
- Upoznati smo sa situacijom, naime koliko imamo saznanja vlasnici shopping centra Super Nova su asfaltirali put bez dozvole da bi nakon 2 dana HŽ Infrastruktura "preorala" put jer navedeni presijeca željezničku prugu i tako čini ilegalni prijelaz. Mi kao Mjesni odbor odmah smo donijeli zaključak s prijedlogom da se na tom mjestu uspostavi legalni Željezničko-cestovni prijelaz u skladu sa zakonskim normama no odgovor iz HŽ Infrastrukture je bio negativan na taj prijedlog jer nije moguće izvesti ŽCP sukladno odredbama zakona o sigurnosti i interoperatibilnosti željezničkog sustava te Pravilniku o određivanju križanja željezničkih pruga i drugih prometnica - navode iz MO Sveta Klara.
Iz Supernova Grupe, koja ima jedan dio vlasništva na tom dijelu, rekli su pak da ništa ne znaju.
- Razrušeni dio Horvatove ulice ne nalazi se na dijelu zemljišta u vlasništvu Supernova Grupe, te nam nisu poznati razlozi za njegovo rušenje i zatvaranje - izjavili su iz Supernova Grupe.
Iz Grada također još čekamo službeni odgovor, kao i daljnje očitovanje Supernova Grupe. Kad ih dobijemo, objavit ćemo ih.