Pravilnik o načinu provođenja odgojno-obrazovne potpore i stručnog tretmana učenika u riziku za razvoj problema u ponašanju i učenika s problemima u ponašanju - ime je novog projekta ministrice obrazovanja Blaženke Divjak. Iako zvuči komplicirano, u osnovi se radi o priručniku namijenjenog učiteljima za pomoć i potporu učenicima s problemima u ponašanju, javlja HRT.
- To je podrška i nastavniku jer taj učenik ulazi u sustav podrške i stručnog tretmana koji je na tri razine i koji onda predstavlja prevenciju da se u razredu ili školi dođe do neprihvatljivog ponašanja od strane učenika koji su te probleme razvili ili su identificirani kao oni koji te probleme mogu imati - istaknula je ministrica.
Nacrt Pravilnika od četvrtka će biti na e-savjetovanju, a sam pravilnik propisuje uvjete, načine i oblike stručne potpore i tretmane, koji mogu biti: redoviti, produženi ili intenzivni. Program potpore izrađuje razrednik, a program stručnog tretmana definirat će stručnjak za rad s učenicima s problemima u ponašanju.
Pravilnik za hitne situacije na nastavi
- U Pravilnik bi trebalo uključiti postupanje u situaciji koje su urgentne. Kako da u situaciji kada nastavnik ne može održati nastavu da se reagira odmah - kaže Dunja Marušić Brezetić, ravnateljica I. gimnazije u Zagrebu.
- Ako stručni tretman podrazumijeva uključivanje učenika u specifične odgojno-obrazovne skupine namijenjene onima s problemima u ponašanju - tu odluku donosi učiteljsko vijeće. A ako roditelj ili skrbnik ne prihvaća stručni tretman, škola će obavijestiti Centar za socijalnu skrb - jedna je od ključnih stvari iz pravilnika, koji bi, ako primjena doista i zaživi, trebalo smanjiti problematične situacije i nasilje u školama.