Nakon još jednog prosvjeda roditelja učenika novozagrebačke škole koju pohađa učenik problematičnog ponašanja, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih (MZOM) u srijedu je zagrebačkom Gradskom uredu za obrazovanje uputilo zahtjev za promjenom modela obrazovanja za dijete.
U dopisu koji potpisuje Momir Karin, ravnatelj Uprave za potporu i unaprjeđenje sustava odgoja i obrazovanja, a u koji smo dobili uvid, ističe se kako je Gradski ured za dječaka u veljači ove godine izdao Rješenje o o primjerenom programu osnovnog odgoja i obrazovanja (koje smo također dobili na uvid). Dječak je tad još išao u školu iz koje je prebačen nakon što se iz škole ispisao cijeli razred.
Naime, rješenja o primjerenim oblicima školovanja za učenike donose nadležni uredi gradova, općina ili županija pod koje spadaju škole. Ministarstvo tu nema nadležnost.
Tada je izdano Rješenje prema kojem dječak pohađa "redoviti program uz individualizirane postupke u redovitom razrednom odjelu". Individualizirani postupci znače da dijete odrađuje svo gradivo u nastavi kao i druga djeca, ali mu se prilagođavaju postupci u radu. Iako je već tad bilo jasno da dijete ima ozbiljne probleme u ponašanju, pomoćnik u nastavi mu tada nije odobren, što je inače redovna praksa u ovakvim slučajevima! Po onome što se do danas saznalo, dječaka su povremeno izdvajali da radi s učiteljicom u knjižnici, što je bilo loše i neadekvatno rješenje.
Stručno povjerenstvo Gradskog ureda ovo je Rješenje, navodi se, donijelo prema dokumentaciji koja im je dostavljena iz škole, što je također uobičajena praksa. Prema tome Rješenju dijete je ove jeseni upisano i u novu školu, no odmah je uočeno da to nije dobro, ni dovoljno. Ipak, dosad Rješenje nije promijenjeno, na što upozoravaju i u MZOM.
Stoga su od Gradskog ureda za obrazovanje zatražili da ponovno pokrenu postupak utvrđivanja psihofizičkog stanja djeteta u svrhu određivanja primjerenog oblika školovanja".
- Kako je iz dostupnih saznanja o funkcioniranju učenika razvidna potreba za osiguravanjem primjerenih uvjeta školovanja za navedenog učenika, molimo vas hitno donošenje novog rješenja kako bi se navedenom učeniku osiguralo primjereno obrazovanje i okruženje u skladu s njegovim potrebama i mogućnostima - navodi se u zahtjevu, ali se ne precizira kako bi to primjereni oblik obrazovanja trebao biti - posebno razredno odjeljenje, pomoćnik u nastavi itd.
Podsjetimo, kako su u utorak objavila 24sata, MZOM je još u svibnju od Zavoda za socijalnu skrb zatražio da se djetetu imenuje posebni skrbnik koji će zastupati njegova prava, s obzirom na to da roditelji odbijaju bilo kakvu suradnju sa školom, unatoč problemima svog djeteta.
Nažalost, ovaj dosad neviđeni slučaj u hrvatskom obrazovanju, radikalan je pokazatelj već dugogodišnjeg problema na koji upozoravaju stručnjaci, škole, pa i pravobraniteljica za djecu. Naime, međuresorna suradnja institucija očito ne funkcionira i time ugrožava cijeli sustav.