To je to što me zanima!

Ministarstvo tek sad pokrenulo online prodaju za OPG-ove

Tržnice su zatvorene od 23. ožujka, nakon čega su se domaći OPG-ovi vrlo brzo organizirali, i krenuli u online prodaju. Život se već vraća u normalu, a Ministarstvo je svoju platformu pokrenulo tek sad
Vidi originalni članak

 Odlukom Vlade, priopćilo je Ministarstvo poljoprivrede, pokrenuli su nacionalnu internet platformu pod nazivom Tržnica.hr, "u cilju pomoći hrvatskim poljoprivrednicima i ribarima u izvanrednim okolnostima nastalima pandemijom COVID-19". Nova nacionalna internet tržnica omogućava kupnju i prodaju domaćih proizvoda iz cijele Hrvatske, kaže ministarstvo, više od mjesec dana nakon što su se OPG-ovi na različite načine već snašli ne bi li se spasili od stavljanja ključa u bravu, i kako ogromne količine hrane ne bi bile bačene. 

Ministarstvo je, eto, napokon "diglo" i vlastitu platformu, na kojoj je, kažu, sad 550 poljoprivrednih proizvođača. Kupci mogu odabrati između 11 kategorija proizvoda, a nacionalna internet tržnica, dodaju, svakog dana nastavlja širiti svoju ponudu. Platforma nudi proizvode u kategorijama voća, povrća, mesa, ribe, mliječnih proizvoda, jaja, pčelarskih proizvoda, žitarica i proizvoda, ulja i masti, pića te ostalih proizvoda poput bilja i začina te prirodne kozmetike. Platforma stiže u trenutku kad su i tržnice već opet proradile, uz posebne uvjete.

Nisu željeli suradnju s postojećim platformama

Osim toga, platformi koje povezuju OPG-ove s kupcima u državi otprije ima već nekoliko, no Ministarstvo nije željelo suradnju s njima, iako im je nuđena. Početkom travnja smo zato Ministarstvo pitali zašto su odbili suradnju s već postojećim, privatnim platformama, zahvaljujući čemu bi sve išlo puno brže. Odgovoreno nam je kako su dobili brojne ponude, i primjere dobre prakse. Iz odgovora baš nije jasno zašto su ih odbili. 

- Primjeri su različiti, neke od platformi omogućuju praćenje sljedivosti poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda, neke su isključivo web trgovine, a dostavljeni su nam i primjeri online povezivanja kupaca i dobavljača poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda na lokalnom i regionalnom nivou. Osim navedenog, pristigle ponude su različite i prema tehničkim uvjetima korištenja – privremeno ustupanje, besplatno korištenje, ponuda za najam, ponuda za otkup ili prodaja prava na korištenje te nude gotova rješenja s ograničenim funkcionalnostima. Ministarstvo poljoprivrede treba pružiti jednaku i potpunu podršku za 170 tisuća registriranih gospodarstava, ukoliko oni to budu htjeli i platforma mora biti u mogućnosti upravljati velikim brojem korisnika i pri tome ispunjavati sve sigurnosne standarde, reklo je ministarstvo.

Na pitanje koliko bi koštala takva suradnja, a koliko košta izrada nove platforme, odgovorili su kako "projektni zadatak Ministarstva poljoprivrede koji dijelom nastaje i kao rezultat rada na pilot inicijativi povezivanja poljoprivrednika i tržišta u okviru projekta Strateška transformacija hrvatske poljoprivrede s partnerima Svjetskom bankom i hrvatskim stručnjacima, nije usporediv niti istovjetan s nijednom pristiglom ponudom". Postupak uspostave nacionalne digitalne tržnice prema definiranom projektnom zadatku proveden je sukladno Zakonu o javnoj nabavi u okviru iznosa predviđenog za jednostavne nabave (do 200 tisuća kuna bez PDV-a).

"Po izvršnosti odluke o odabiru, obavijestit ćemo Vas o nazivu izvođača. Međutim, u sam koncept povezivanja poljoprivrednika s tržištem, čija je ovo jedna od aktivnosti (pored izrade dokumentacije za uspostavu nedostajućih dijelova logističko-distribucijskog lanca, novih praksi trženja i slično) uloženi su veći napori, administrativni kapaciteti i sredstva", zaključilo je Ministarstvo. 

'Ovo je način kako brzo pomoći hrvatskoj poljoprivredi'

Danas su objavili puštanje platforme u upotrebu. "Cilj nacionalne internet tržnice je omogućiti građanima Hrvatske jednostavan i brz pristup domaćim, svježim i kvalitetnim proizvodima, a našim vrijednim proizvođačima dati efikasnu platformu za prezentaciju i prodaju proizvoda. Vjerujem kako će građani odabrati svježe i domaće proizvode za sebe i svoje obitelji te na taj način pomagati hrvatsku poljoprivredu. Poticanje domaće proizvodnje i trženje domaćim poljoprivredno-prehrambenim proizvodima važne su smjernice i strategije hrvatske poljoprivrede koja je u finalnoj fazi izrade te će uskoro biti predstavljena javnosti za raspravu i dijalog“, naglašava ministrica poljoprivrede Marija Vučković.

Kako zaključuje Ministarstvo, sudjelovanje na Tržnica.hr način je kako brzo i direktno pomoći hrvatskoj poljoprivredi. Nova nacionalna internet tržnica kupcima osigurava provjerenu lokaciju te nudi najveći izbor domaćih hrvatskih proizvoda proizvedenih diljem Hrvatske, nastali na malim obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima i farmama te ulovom naših ribara, a koji na ovaj način dobivaju mjesto za besplatno i brzo oglašavanje i prodaju svojih vrijednih proizvoda.

Idi na 24sata

Komentari 23

  • ZG U SRCU 04.05.2020.

    Ministarstvo poljoprivrede uopće ne kasni,oni su ispred svega. Pripremaju se za povratak korone na jesen!!

  • laky03348 04.05.2020.

    prvo treba uvoznu robu prodati,onda domaču,,zato ministarstvo nije ni žurilo,,bilo puno uvoznog smeća.

  • schulz_1 04.05.2020.

    bitno da su opet pusti milijuni nestali na ovakav projekt

Komentiraj...
Vidi sve komentare