To je to što me zanima!

Ministarstvo: Posada kriva za nasukavanje trajekta

Povjerenstvo koje je imenovao ministar Božidar Kalmeta je izvijestilo da članovi posade u straži nisu na vrijeme promijenili kurs plovidbe broda
Vidi originalni članak

Trajekt Marko Polo nasukao se zbog pogreške članova posade koji su bili u straži. To je rezultat preliminarnog izvješća povjerenstva koje je imenovao ministar Božidar Kalmeta za istragu uzroka pomorske nesreće. Kako se navodi u priopćenju Ministarstva mora članovi posade nisu pravodobno promijenili kurs plovidbe na utvrđenoj poziciji, pa je brod najprije „zastrugao“ desnim bokom i udario desnim vijkom i kormilom u otočić Balabra. Nakon toga se nasukao na sjeverozapadni dio obale otočića Sit. Povjerenstvo nastavlja s radom, a prema  dobivenim informacijama iz MUP-a, uzorci krvi i mokraće članova posade u straži poslani su na žurnu analizu u Centar za kriminalistička vještačenja „Ivan Vučetić“ u Zagreb.

TRAJEKT POMAKNULI METAR I POL
Remorkeri Jadranskoga pomorskog servisa nasukani trajekt Marko Polo uspjeli su pomaknuti metar i pol unatrag te mu istodobno time prave nagib s lijeve i desne strane od deset stupnjeva. 
- To je značajno jer se već ispod njega napravila 'kolijevka' od zdrobljenoga kamenja i akcija ide puno bolje nego što smo planirali - izjavio je Aleksandar Maras iz riječkoga Pomorskog servisa. Na mjesto nesreće stigli su i inženjeri s instituta "Ruđer Bošković" i mineri za eventualno "rastresanje" nekoliko stijena koje su blizu trajekta kako bi mu se otvorio put. Na to će se ići ne budu li druge opcije dale rezultata. Oko 10 sati je doplovio i najjači remorker David I., koji će Marka Pola prihvatiti na krmi.
- Tako će se dobiti dodatna snaga, čak i maksimalna, s obzirom na mogućnosti kako na bitvi, tako i na krmi Marka Pola. Pri tome treba voditi računa da na brodu ne bude većih oštećenja od postojećih - rekao je Maras. S akcijom će nastaviti sve dok bude dan. Na ruku im ide to što nema velikih odstupanja u plimi i oseci. Maras kaže kako je teško procijeniti kada bi trajekt čitavom dužinom mogao biti izvučen s otoka. 
- Pokušavamo upravo tim nagibom uhvatiti trenutak da ga mi povlačenjem unazad pokušamo izvući cijeloga na more, što može biti u svakom trenutku, ako popusti stijena koja ga drži - zaključio je Maras.

Idi na 24sata

Komentari 5

  • nytmare 28.10.2009.

    neznam zašto svako nagađa što je bilo, kako je bilo i zašto je bilo.... svaki veći brod je zakonom obavezan da ima na sebi Voyage Data Recorder (VDR) aka. crna kutija.... lipo se otvori,očitaju se podatci sa hdd-a i sve jasno (ko je što priča, di je ko okrenia, trenutno stanje sa radara,kurs,brzina i dr.podaci).... naravno ako ona nije nestala....baš kao i dragulji.... ;-)

  • Pichlyk 27.10.2009.

    Pa nema tko drugi bit kriv osim posade. Nisu ga putnici nasukali.

  • luganik 27.10.2009.

    samo naprijed... što više minirajte... to je samo na granici nacionalnog parka..

Komentiraj...
Vidi sve komentare