To je to što me zanima!

Ministarstvo o autima za ratne invalide: 'Najmanje osam vozila odgovara kriterijima natječaja'

Što se obvezne opreme tiče, većina traženoga propisana je od strane Europske komisije pa prema tome ne predstavlja nikakav luksuz, već nužnu opremu, kažu iz Ministarstva
Vidi originalni članak

Ministarstvo branitelja objavilo je reagiranje na tekst o nabavi 267 vozila za ratne vojne invalide u kojem ističu kako osobni automobil  koji se svakih sedam godina dodjeljuje HRVI I. skupine, predstavlja ortopedsko pomagalo koje se prilagođava korisnicima ovisno o vrsti oštećenja organizma nastalog u obrani suvereniteta Republike Hrvatske.

- Ističemo da specifikacije u natječaju određuje struka, a ne politika, kako se potpuno neutemeljeno insinuira zaključkom da je „natječaj jako čudan“, i da navedenim kriterijima odgovara najmanje osam vozila šest različitih proizvođača - navode te dodaju da određeni  nazivi pojedinih sustava u tehničkoj specifikaciji nikada nisu bili eliminirajući ili preferirajući element, već da je bitna svrha odnosno odgovara li funkcija traženome, a ne naziv.

- Što se obvezne opreme tiče, većina traženoga propisana je od strane Europske komisije pa prema tome ne predstavlja nikakav luksuz, već nužnu opremu - poručili su.

PROSJEČNA CIJENA 27.880 € Ministarstvo nabavlja 267 auta za ratne invalide. Tek 2 modela imaju značajke koje su naveli

Reagiranje Ministarstva prenosimo u cijelosti

Ministarstvo hrvatskih branitelja upućuje reagiranje na članak objavljen na portalu Telegram pod nazivom „Telegram doznaje: Ministarstvo kupuje 267 automobila za ratne invalide. Natječaj je jako čudan“ autora Andreja Dimitrijevića.

Kao prvo, smatramo izrazito tendencioznim isticanje u naslovu kako „Telegram doznaje“ nešto što je javno objavljeno i svima dostupno pa i provjerljivo. To je i zakonska obveza, kao što je zakonska obveza i nabavka osobnih vozila za najteže hrvatske ratne vojne invalide.

Naime, svrha tog zakonskog prava je omogućiti HRVI 100% I. skupine pristupačnost, samostalnost i uključivanje u sve oblike života zajednice te time poboljšati kvalitetu njihova života i odgovoriti na potrebe njihovog narušenog zdravstvenog stanja.

Osobni automobil, koji se svakih sedam godina dodjeljuje HRVI I. skupine, predstavlja ortopedsko pomagalo koje se prilagođava korisnicima ovisno o vrsti oštećenja organizma nastalog u obrani suvereniteta Republike Hrvatske.

Ističemo da specifikacije u natječaju određuje struka, a ne politika, kako se potpuno neutemeljeno insinuira zaključkom da je „natječaj jako čudan“, i da navedenim kriterijima odgovara najmanje osam vozila šest različitih proizvođača.

Također, netočno je da se pojedini kriteriji koji se u tekstu problematiziraju u kontekstu prilagođavanja određenom proizvođaču. Primjerice, sustav za zaštitu pješaka pod istim ili sličnim nazivima koristi najmanje osam proizvođača automobila.

Ističemo kako određeni nazivi pojedinih sustava u tehničkoj specifikaciji nikada nisu bili eliminirajući ili preferirajući element, bitna je svrha odnosno odgovara li funkcija traženome, a ne naziv.

Što se obvezne opreme tiče, većina traženoga propisana je od strane Europske komisije pa prema tome ne predstavlja nikakav luksuz, već nužnu opremu.

Dužina, širina, visina, međuosovinski razmak, obujam prtljažnika – parametri su postavljeni tako da istima udovoljava više vozila različitih proizvođača, a maksimalna visina vozila određena je zbog lakšeg prebacivanja s invalidskih kolica i natrag na kolica, na što su ukazali upravo korisnici, kao i na to da su peta vrata prtljažnika jer im je značajno olakšan utovar/istovar kolica u odnosu na klasične limuzine.

Ujedno, smatramo vrlo nekorektnim navod na kraju članka kako nismo odgovorili na upit koji smo zaprimili prije manje od 20 sati od objave članka, bez da je u upitu naveden rok ili napomena o žurnosti. Ali očito je to ionako bila samo puka formalnost, no u nastavku donosimo i te podatke.

Status HRVI 100% I. skupine trenutno ostvaruje 427 osoba, no taj broj nije stalan budući da je, na žalost, uslijed teško narušenog zdravstvenog stanja dio najtežih HRVI preminuo, a dio je zbog pogoršanja zdravlja ostvario status u toj skupini HRVI po prvi puta.

U 2023. godini pravo na dodjelu automobila ostvaruje 86 HRVI 100% I. skupine, a u 2024. njih 187. Većina je zatražila dodjelu automobila, za ovu godinu njih 80, a šest priznavanje prava na dodjelu iznosa do visine novčane protuvrijednosti automobila, uz napomenu da se to pravo može ostvariti uz prethodno mišljenje nadležnog Povjerenstva i financijska sredstva se ne isplaćuju korisniku nego se izravno troše za namjensku kupnju osobnog vozila.

Važno je istaknuti kako dio HRVI automobil preuzme u sljedećoj godini u odnosu na godinu koja je u rješenju priznata, što se događa i zbog poremećaja na tržištu vezano za proizvodnju i transport vozila, a cijene osobnih vozila su u porastu u odnosu na prethodne godine.

Idi na 24sata

Komentari 5

  • Pastafaristia 04.07.2023.

    Svaki branitelj bi trebao dobiti svoj robotaxi 2024.

  • 04.07.2023.

    Hrvatska je taoc lažnih invalida iz Domovinskog rata

  • metalica22 04.07.2023.

    Branitelji su odavno podjeljeni na dva djela likovi kao satoraši sa svim mogucim pravima i velikim penzijama i druga grupa oni i koji se samo vode kao branitelji ali nikog nije briga za njih

Komentiraj...
Vidi sve komentare