Ministarstvo prometa objavilo je na svojim stranicama analizu kojom objašnjavaju koje su prednosti davanja autocesta u koncesiju jednokratnom uplatom koncesijske naknade. Naime, prema njihovom mišljenju, Hrvatska će tako dugoročno i višestruko profitirati.
Trenutni kreditni dug iznosi 33 milijarde kuna, a uplatom koncesijske naknade on bi se smanjio na oko deset milijardi kuna.
Država bi tako, kako kažu u Ministarstvu, profitirala u dvije ključne stvari.
Prvo je da bi se jednokratnom otplatom većeg dijela kredita izbjeglo plaćanje oko 23 milijardi kuna koje bi morali dati bankama za kamate kad bi bili prisiljeni taj iznos duga reprogramirati.
Osim toga, država bi na raspolaganju imala još 22,5 milijardi kuna prihoda od trošarina (kojim koncesionar neće raspolagati). Taj novac od trošarina, po 20 lipa po litri goriva koje idu Hrvatskim cestama i HŽ Infrastrukturi, idu u investicije gradnje i obnove državnih i lokalnih cesta i željeznica.
To je velik razvojni potencijal i zamašnjak za gospodarstvo, smatraju u Ministarstvu. Preostali manji dio duga vraćao bi se iz trošarine od goriva koju je HAC zadržao.
Neprovođenjem koncesije autocesta navedeni novac morali bi potrošiti isključivo za vraćanje kredita, upozorava Ministarstvo. Glavnica trenutno iznosi 33 milijardi kuna, ali računajući cijenu reprograma za kamate bi se moralo izdvojiti još oko 30 milijardi kuna.