Inicijativa koja trenutno skuplja potpise za referendum tvrdi da bi monetizacijom privatnom koncesionaru poklonili 80 milijardi kuna. Upravo je to brojka oko koje je Aleksandar Stanković otvorio raspravu i utvrdio da njome inicijativa 'Ne damo naše autoceste' manipulira građanima.
- Vi sami u svojoj analizi kažete da domaći koncesionar zaradi 50 milijardi kuna, a strani 80 milijardi. To je vaša tvrdnja. (...) To onda nije 2000 tisuće škola, njih ne možemo izgraditi tuđim novcem, rekao je Stanković.
Mijat Stanić kazao je kako brojka od 80 milijardi podrazumijeva rast prometa od 1 posto plus inflaciju od 3 posto kroz razdoblje od četrdeset godina. Stanković je tražio da mu gost objasni zašto brojka nije umanjena za iznos kredita kojeg bi potencijalni koncesionar morao podići.
Na Stankovićev izračun da će svakog građanina autoceste u sljedećih 30 godina bez koncesije stajati 14 tisuća kuna, a u slučaju monetizacije samo četiri tisuće, Stanić je izjavio da je to vrlo površna analiza i da 'svaki broj koji danas netko iznese biva točan jer nitko ništa ozbiljno ne obrazlaže.'
- Vlada radi ono što se radilo 90-ih godina kad se svaku tvrtku željelo svesti na najmanju vrijednost. Premijer prodaje autoceste kao što Dudek prodaje kravu. Ne zaboravite da nama nitko ništa neće pokloniti, ne dolazi nam prijatelj po autoceste, zaključio je Stanić te naglasio da se on zalaže za izdavanje obveznica kao rješenje.
Zadovoljan skupljanjem potpisa
Stanić je i više nego zadovoljan prikupljanjem potpisa i kaže kako je potpuno uvjeren da će do 25. listopada prikupiti potrebnih 452.705 potpisa. Istaknuo je da najbolji odaziv imaju u Slavonskom Brodu i Splitu gdje je za referendum potpisalo više od 20% glasačkog tijela.
- Nakon završetka prikupljanja potpisa objavit ćemo financijsko izvješće jer i u tome želimo postaviti novi standard. Financiraju nas udruge civilnog društva i sindikati. U ovom trenutku smo potrošili više od 500.000 kuna, vjerujem da će ukupni iznos biti manji od milijun kuna. Ovo je izuzetno skup sport, objasnio je Stanić.
Cijelu emisiju možete pogledati ovdje.