To je to što me zanima!

MiG 21 u letu ostao bez zadnje kabine, ozlijeđenih nije bilo

Zadnja pilotska kabina otpala je na visini oko 2800 metara. Pilot je nakon nezgode odmah prizemljio zrakoplov. Iz MORH-a javljaju kako pilot nije ozlijeđen
Vidi originalni članak

Pilot u MiG-u 21 osjetio je snažno podrhtavanje samo tri kilometara nakon što je u utorak oko 13 sati poletio iz zrakoplovne baze na zagrebačkom Plesu. Na visini oko 2800 metara otpala mu je pilotska kabina. Prisebni pilot uspio je prizemljiti zrakoplov.

Nasreću, za vrijeme probnog leta nije se ozlijedio jer je otpala stražnja kabina. Pala je u vojni dio aerodroma. Radi se o MiG-u obojanom u hrvatsku šahovnicu.

Iz Ministarstva obrane su potvrdili da na MiG-u nije bilo drugih oštećenja. Riječ je o zrakoplovu koji je tek vraćen s remonta.

- Osnovali smo povjerenstvo za ispitivanje uzroka otpadanja kabine. Vojna policija radi očevid - priopćili su iz MORH-a. 

Hrvatsko ratno zrakoplovstvo trenutnačno raspolaže s deset MiG-ova 21 starih više od 35 godina kojima rok trajanja istječe 2013. Nakon toga morali bi na generalni remont. Ministarstvo je odlučilo da neće kupovati nove zrakoplove.

Današnja nezgoda jedna je u nizu koje je Hrvatska vojska imala s tim zrakoplovima. S MiG-a 21 krajem svibnja 2008. godine u blizini Karlovca otpadali su dijelovi. U rujnu 2010. tijekom vojne vježbe kraj Slunja dva MiG-a sudarila su se u letu i srušila. Piloti su se tad samo lakše ozlijedili, ali su krhotine rakete teško ranile ženu, kojoj ruka više ne funkcionira ni nakon deset operacija.

Osim zrakoplova, HV-a je gubio i helikoptere. U splitskim Divuljama 2004. godine helikopter Mi-8 pri se slijetanju nekontrolirano se srušio s nekoliko metara visine, udario o tlo i prevrnuo se. Četveročlana posada teško se ozlijedila.

U padu helikoptera Mi-8 2007. godine u vojarni 204. brigade u Vukovaru poginulo je troje ljudi, a ozlijedilo ih se sedam.

Idi na 24sata

Komentari 126

  • Erazmo 20.06.2012.

    Ma, dovoljno je reći: Ivan Selak, živuća legenda. Za rata, Srbi su panično bježali prema Batajnici svojim Migovima 29 kada bi čuli da je Selak u zraku sa svojom kantom. Čovjek uživa apsolutni respekt svih pilota u "regiji". Na zajedničkim vježbama s NATO-om, zamolili su ga da ne leti u anti-g odijelu jer inače američki piloti nisu imali šanse sa svojim Hornetima (F-18). Redoviti je instruktor izraelskog zrakoplovstva... iako nisam siguran da se o ovome zna. Čovjek je apsolutni as...

  • lionri 20.06.2012.

    mislim da nije stvar u lošim mehaničarima . pa ne možeš od stare babe napravit lijepu djevojku ... glavni problem je što nemamo para da kupimo nove avione . čak bi i polovni bili bolji od ovih nekoliko sada .

  • CptNemo 20.06.2012.

    to ti je kad rumunji rade remont.."oni" (zna se) papci spiče 256 milja na farbanje tunela , a za avijaciju se pogađaju sa najjeftinijim ponuđačima..Gle nesreće se dešavaju pogotovo u zrakoplovstvu - sli se o njima inače baš NE PIŠE u novinama. Kako je ono rekao frend - kad uđem u cockpit prvo se pozdravim sa ženom i djecom, jer postoji realna šansa da će nešto poči po zlu i da ih više vidjet neću.

Komentiraj...
Vidi sve komentare