Nikada jaču delegaciju njemačka kancelarka Angela Merkel nije vodila sa sobom na put, kao jučer kada se uputila u posjet Kini. Uz najmoćniju ženu svijeta u kancelarkinom zrakoplovu mjesto je našao i najplaćeniji njemački menadžer - s godišnjom zaradom od 16 milijuna eura - šef Volkswagena Martin Winterkorn.
VW ulaže 18,2 milijarde eura
Merkel će s Winterkornom posjetiti jednu od 17 tvornica VW-a u Kini, u koje div iz Wolfsburga do 2018. planira uložiti 18,2 milijarde eura.
Uz Winterkorna tu je i šef Siemensa Joe Kaeser, zatim prvi čovjek EADS-a Thomas Enders, šef Njemačke pošte Frank Appel, direktor Commerzbanka Martin Blessing i mnogi drugi. Put Kine krenuli su i direktori kompanija poput Lufthanse, Deutsche Bank, ThyssenKrupp, Kirchhoff Gruppe, Lindea, Njemačke burze... Među putnicima u najmnogoljudniju zemlju svijeta našao se i predstavnik Bundeslige Christian Seifert. Ova visokorangirana postava najbolje pokazuje koliki značaj kancelarka Merkel pridaje Kini, drugom najvećem svjetskom gospodarstvu.
- Nikada ranije tržište s više od milijardu ljudi - Kina, nije bilo bitnije za njemačko gospodarstvo. Ali - nikada ranije ni poslovanje s Kinom nije bilo teško kao danas - piše najutjecajniji njemački tabloid Bild. Razlog tome je usporeni rast kineskog gospodarstva koje je proteklih godina raslo u dvocifrenim brojkama, dok sada raste sa za Kinu skromnih 7,5 posto.
- Zlatna vremena su prošla - ocijenila je nedavno trgovinska komora Europske unije u Kini.
Nemaju dovoljno informacija
Drugi razlog za njemačku brigu su i strukturne reforme koje je potkraj prošle godine najavila Komunistička partija Kine. Njemački gospodarstvenici se žale Peking ne otkriva dovoljno detalja oko reformi koje bi trebale Kinu više otvoriti slobodnom tržištu. To će im biti najbolja prilika da se na licu mjesta upoznaju s novim kineskim modelom.