Ljubav prema domovini bila je presudna pri povratku iz Australije u Hrvatsku, a ovo je za mene veliki dan jer sam postao član hrvatske zrakoplovne reprezentacije, govorio je Marko Novković (31) prošle godine.
Samo godinu dana nakon što je postao novi član akrobatske grupe Hrvatskoga ratnog zrakoplovstva "Krila oluje" mladi natporučnik poginuo je tijekom obuke leta u padu aviona kod mjesta Biljane Donje blizu Zadra. Život je izgubio i polaznik škole Luka Jagatić (25).
POGLEDAJTE VIDEO:
Uzrok nesreće nije poznat, a školski avion Zlin Hrvatskoga ratnog zrakoplovstva, koji je u upotrebi od 2007., dosad nije imao nikakvih problema tijekom letenja.
"Natporučnik Novković i poručnik Jagatić bili su zaljubljenici u letenje koji su svoje težnje, motive, znanje usmjerili prema svladavanju pilotskih vještina. Oni su svojim pristupom svjedočili kako biti pilot nije zanimanje nego častan, uzvišeni poziv", poručili su iz Ministarstva obrane.
Novković je letačku obuku završio u Eskadrili aviona 93. zrakoplovne baze u vojarni "Pukovnik Mirko Vukušić" u Zemuniku koja se odvijala po Programu obuke vojnih pilota "Krila oluje".
Bio je nastavnik letenja i demo pilot na avionu Pilatus PC-9M S 800 sati leta i službeni komentator grupe u sezoni 2018. Rođen je 1989. u Melbourneu u Australiji. Godine 2013. postao je inženjer aeronautike i živio u Zadru.
- Čast mi je letjeti u sjajnom timu "Krila oluje" i spremno ulazim u novi izazov, dati sve od sebe kako bih opravdao povjerenje i doprinio novim uspjesima - govorio je Novković lani.
Sudjelovao je u operaciji potpore miru KFOR-a na Kosovu, a za rad su ga ocijenjivali najboljim ocjenama, poručili su iz MORH-a.
Luka Jagatić bio je pripadnik Hrvatske vojske od prošle godine. Rođen je 1995. u Peskovcu kraj Vrbovca, a tamo je i živio. Na Hrvatskome vojnom učilištu završio je studij vojnog inženjerstva i dobio čin poručnika.
Bio je raspoređen na dužnosti zapovjednika voda u Topničko-raketnoj bojni Gardijske oklopno-mehanizirane brigade Hrvatske kopnene vojske, a od rujna prošle godine nalazio se na selekcijskom letenju kao kandidat sedmog naraštaja za vojne pilote iz sustava.
Selekcijsko je letenje prošao, položio i teorijski dio obuke te započeo temeljno letenje na avionu Zlin 242L početkom ožujka. Prvi samostalni let odradio je uspješno 29. travnja, a iza sebe je u tom avionu imao oko 25 sati naleta.
"Svi naši snovi mogu se ostvariti ako smo dovoljno hrabri da idemo za njima", objavio je na jednoj društvenoj mreži.