To je to što me zanima!

Marić najavio mjere: Spriječit ćemo poskupljenje automobila

Hrvatska gospodarska komora navodi da je upravo emisija CO2 jedna od osnova za izračun oporezivanja vozila te da stoga i u Hrvatskoj prijeti osjetno povećanje cijena vozila
Vidi originalni članak

Vlada će učiniti sve te izraditi rješenje kako novi automobili od početka 2019. godine ne bi poskupjeli zbog novih, strožih standarda mjerenja emisije ugljičnog dioksida (CO2), najavio je u četvrtak ministar financija Zdravko Marić.

Upitan nakon sjednice Vlade za komentar upozorenja Udruženja trgovine motornim vozilima i dijelovima pri Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK) da bi automobili iduće godine mogli osjetno poskupjeti zbog novih, strožih europskih standarda mjerenja emisije ugljičnog dioksida (CO2), Marić je odgovorio da će Vlada do kraja godine pronaći rješenje. Istaknuo je i kako će Vlada učiniti sve kako automobili ne bi poskupjeli.

U Komori upozoravaju da početkom iduće godine u EU-u na snagu stupaju stroži standardi mjerenja emisija CO2, poznati kao WLTP protokol, koji bi nakon 20 godina trebao zamijeniti NEDC (novi europski ciklus vožnje).

ZDRAVKO MARIĆ: 'Ne bih komentirao sastanak s Todorićem, ali ni demantirao'

Novi, WLTP protokol, u mjerenju potrošnje realniji je i mnogo bliži stvarnosti nego što je NEDC, za koji se često govorilo da se testiranja provode u idealnim, laboratorijskim uvjetima. Rezultat je bio da su vozila trošila dosta više nego što je to bilo navedeno u deklaracijama. Novi protokol naložila je Europska komisija, a inicijator je Odbor za okoliš. 

HGK navodi da je upravo emisija CO2 jedna od osnova za izračun oporezivanja vozila te da stoga i u Hrvatskoj prijeti osjetno povećanje cijena vozila.

Kako do toga ne bi došlo, Udruženje trgovine motornim vozilima i dijelovima HGK zalaže se za zadržavanje tzv. koreliranog modela mjerenja do 1. siječnja 2020. godine. Naime, korelirani ili model NEDC2.0 predložen je na razini Unije kao prijelazno rješenje.

Marić, pak, kaže da je Vlada već početkom godine, kad je smanjila posebni porez na automobile, na neki način anticipirala sadašnju situaciju, želeći nove automobile učiniti dostupnijima, kako bi se obnovio vozni park, uz povoljne okolišne i sigurnosne učinke.

"TREBA BITI U SKLADU S PRAVILIMA" Marić o isplati plaća u Uljaniku: Nije do novca, već je do zakona

"Od toga ne odstupamo. Bez obzira na novu direktivu, skupljamo podatke od auto kuća i raznih 'providera' i do kraja godine izići ćemo s rješenjem koje će u najmanju ruku neutralizirati efekte novog načina obračuna", rekao je Marić.  

Prema podacima agencije Promocija Plus, od početka godine do kraja kolovoza u Hrvatskoj je prodano 47.167 novih putničkih automobila, što je 21,8 posto više nego u istom razdoblju prošle godine kada ih je prodano 38.709, dok ih je samo u kolovozu prodano 3.200, uz rast od 31,5 posto na godišnjoj razini.  

Prodaja vozila u Hrvatskoj raste usporedo s primjenom Uredbe o načinu izračuna i visinama sastavnica za izračun posebnog poreza na motorna vozila donesene u siječnju, prema kojoj se od oporezivanja po vrijednosnom kriteriju u cijelosti izuzimaju nova vozila čija je prodajna cijena s PDV-om niža od 150 tisuća kuna, što predstavlja dvije trećine svih novih prodanih vozila.

Uz to, od početka godine godišnji porez na cestovna motorna vozila plaća se prilikom registracije u stanicama za tehnički pregled, a dotad se taj porez plaćao na temelju rješenja Porezne uprave, koje su vlasnici automobila dobivali poštom.

Od 1. siječnja poduzetnicima u sustavu PDV-a omogućen je povrat 50 posto pretporeza za nabavu ili najam osobnih automobila i drugih sredstava za osobni prijevoz do vrijednosti od 400.000 kuna, a od toga dana kod prijenosa vlasništva rabljenih vozila ukinut je porez na stjecanje rabljenih vozila i zamijenjen plaćanjem upravne pristojbe bez potrebe ovjere ugovora kod javnog bilježnika.

Idi na 24sata

Komentari 13

  • 14.04.2019.

    Gluposti za dizanje poreza.Trump se smije ovim bedastoćama i vodi svoju politiku.

  • joeblogz 14.10.2018.

    Dok se gazde voze u luksuznim Audijima, narodu su zabranili usuditi se imati makar i rabljenog jer su im osim drakonskih trošarina za CO2 smislili i trošarinu za luksuz - čim cijena prijeđe preko 150000kn, koja se NE određuje prema cijeni rabljenog na tržištu gdje je kupljen, nego prema cijeni NOVOG (!) - naplaćujući svaki šaraf dodatne opreme. U praksi ukupan iznos trošarina za auto više klase naraste i preko vrijednosti samog rabljenog. Hrvatski izum. Narodu je prodana fora da su luksuzni (makar i rabljeni) samo za lopove pa njih trebamo po džepu - ok i još za političare koji to plaćaju iz našeg džepa - pa neće se valjda voziti u Daciji sa plastičnim volanom ili starom pasatu - pa to je za birače, a ne njih odabrane. Ne tako davno žalili smo Mađare, Čehe i Poljake u čemu se voze na more - u nesigurnim peglama, trabantima i škodama - sad oni žale nas kad nas obiđu na autoputu u svojim "luksuznim" autima. Oni to mogu, je za svoje novce kupuju aute, a ne trošarine. Potpuno ukinite ovaj harač i pustite ljudima da kupe što žele već jednom! Velika većina želi kupiti što noviji auto i koji manje troši i zagađuje od onoga što ima. Zašto ne i dva - mali za grad (gdje su najgora zagađenja) i veliki za siguran put sa djecom na otvorenoj cesti / autoputu - ili to smiju samo stranci i odabrani naši? U međuvremenu, egzodus svih onih koji se usude htjeti više se nastavlja - pa će možda doći jednog dana u posjet i to možda baš u Audiju kojeg nisu smjeli kupiti. O ironijo...

  • moreuduši 05.10.2018.

    Ovome ni operacija mozga nemože pomoč.

Komentiraj...
Vidi sve komentare