To je to što me zanima!

’Maraton će pokazati koliko su dobre lađe. Imaju gotovo pola tone, radili smo ih četiristo sati'

Prvih 13 od planirane 33 neretvanske lađe otpremljene su iz brodogradilišta
Vidi originalni članak

U Tribunj su došle kao drvo, i to ariša i hrasta, a nakon nešto više od pola godine rada put Metkovića krenulo je 13 lađa. More su takle prvi put u uvali Sovlje, otegljene su ribarskim brodovima u Tribunj, a potom ukrcane na trajekt. Cijeli taj pothvat izveo je tribunjski kalafat Igor Stipaničev, koji se prihvatio velikog posla gradnje neretvanskih lađa.

- Po svakoj lađi utrošeno je četristotinjak radnih sati, oko kubik i pol materijala. Svaka mora biti ista i teži 450 kilograma - ukratko je opisao Stipaničev.

Malenih brodogradilišta na Jadranu sve je manje pa ne čudi da je na Igora i njegovu ekipu pao posao stotinama kilometara daleko od Metkovića.

- Počeli smo poslije nove godine s pripremama, a sad njih 13 ide na put. Još dvije su pri kraju, a s obnovom flote planiramo biti gotovi sljedećeg ljeta - rekao je Igor dok je ispratio prve riječne brodove.

Naime, Stipaničevi rade sve vrste drvenih brodova koji plove Jadranom - leute, gajete, pasare, ribarske, turističke, a sad i neretvanske lađe na kojima je svakim danom, osim nedjelje, mjesecima radilo šest kalafata.

- Mogli smo ovaj projekt odbiti, ali smo se odlučili jer nam je ovo bio izazov. Nije to morska gradnja, a opet kad smo se primili posla i vidjeli nacrte, ostali smo iznenađeni. Po konstrukciji, lađe su više morski brodovi nego riječni. Imaju gusta rebra, a to je odlika svih drvenih plovila na moru - zaključio je Stipaničev, koji nema predaha sa svojom ekipom.

SPREMAJU SE ZA MARATON LAĐA Meštri grade 33 nove drvene lađe: ‘Moraju biti u vlas iste’

Prve lađe tako su ukrcane u trajekt koji je krenuo put Ploča, do kojih mu je trebalo cijeli dan plovidbe. Već ove godine dio ekipa na maratonu će imati nove brodove.

- Mi smo neprofitna udruga i cijelu godinu smo skupljali novce za gradnju. Ovo nam je drugi put da mijenjamo lađe i jedva čekamo da ih isprobamo - kaže Luka Oršolić, predsjednik udruge Neretvanskih lađa.

- Broj natjecateljskih brodova uvijek se vrti oko trideset, a veseli me što bi već 2025. svi mogli biti u novim lađama. Sve je ovo komplicirano raditi, obnova flota nije lagani posao, ali mi bez povijesti i čuvanja tradicije nemamo ni budućnost, pa smo se svi upogonili da taj dio i sačuvamo - rekao je Oršolić.

Lađama su tako sretan put zaželjeli Tribunjci, stigao je i blagoslov biskupa u miru Ante Ivasa, sve je odrađeno kako tradicija i nalaže. Put od sto milja traje gotovo dan, a i u Pločama najavljuju novu feštu kad dođu kući. I sam brodograditelj Stipaničev je najavio dolazak na trku. Želi se osobno uvjeriti da je posao odradio najbolje moguće. 

Idi na 24sata

Komentari 1

  • Nabocana do bola 20.07.2024.

    cetiristo sati vrh

Komentiraj...
Vidi sve komentare