To je to što me zanima!

Prvi dojam čini razliku! Kako očarati i zadržati turiste

Tople ljudske geste i dodatna ponuda osigurat će vam puni kapacitet smještaja svake sezone a turisti koji će cijeniti vaš trud mogu od potpunih stranaca postati vaši prijatelji za cijeli život
Vidi originalni članak

Lijepa naša svake godine bilježi značajan porast noćenja inozemnih turista koji žele stvoriti i sa svojeg zasluženog godišnjeg odmora odnijeti neke nezaboravne trenutke. Vlasnici smještaja tijekom udarnih ljetnih mjeseci žele ubrati svoj dio kolača, a konkurencija je žestoka. Međutim nemojte viriti u susjedovo dvorište i zamarati se njegovim novim ulaznim vratima ili prozorima jer to nije ono što je presudno za dolazak turista ove, ali i idućih godina. Budite otvorena srca, mašite rukama i nogama, počastite, nasmijte se i gosti će se osjećati ugodno i opušteno u vašem domu. 

Danke, come stai, ahoj ili nice to meet you

Službene stranice ministarstva turizma za udarne termine srpnja i kolovoza 2016. godine pokazuju kako 94 posto noćenja ostvaruju inozemni turisti. Nijemci, Slovenci i Austrijanci najviše vole uživati u našim krajevima, a u stopu ih slijede Česi, Poljaci i Talijani. Ono što će pri prvom susretu vjerojatno ostati upečatljivo je osnovna komunikacija na njihovom materinjem jeziku. Umjesto da dočekujete novog talijanskog gosta s "Bok, kako ste" obratite mu se s "Ciao, come stai" i izmamite mu osmijeh na lice već pri prvom susretu. Isto napravite i s ozbiljnim Nijemcima koji će u vama odmah prepoznati ugodna domaćina. Prvi dojam je najbitniji i on se teško kasnije može mijenjati.

Uz čašicu razgovora ljudi se brzo udomaće

Unutarnje uređenje apartmana nije presudno u ostvarivanju veza s gostima jer oni su već došli, vidjeli slike smještaja kojeg ste ponudili i odlučili vam pokloniti svoje povjerenje. Nepotrebna briga oko promjene zastora ili tepiha u apartmanu sada više nema smisla. Usredotočite se na ljubaznost i stvaranja nekih uspomena koje će biti ključne pri odluci o povratku na more upravo kod vas.  Probijanje leda uvijek je jednostavnije uz pokoju čašicu alkohola. Domaće vino, rakija od šljive i kruške koju sami izrađujete zadivit će ljude koji ovakve stvari vrlo vjerojatno kupuju u trgovinama. Veselo raspoloženje i dobra zabava su zagarantirani. Niste neki ljubitelj alkohola, ali imate vrt pun smokava ili radite vlastito maslinovo ulje? Ostavite u hladnjaku apartmana malenu teglicu ili bočicu s delikatesom iz vlastite proizvodnje. Ova gesta pružit će im mogućnost isprobavanja autentičnih proizvoda koji oni inače moraju kupiti u trgovini. Vjerojatno se nitko neće protiviti običnoj vodi u hladnjaku koja će ih osvježiti nakon napornog puta.

Imajte na umu da su stranci upravo to: stranci, koji će cijeniti vaš trud ako im ponudite sadržaj poput obilaska mjesta ili odlazak na obližnji otok do kojeg oni neće moći bez prijevoznog sredstva. Ako imate brod ili čamac ukrcajte znatiželjnu ekipu i pokažite im koje su čari hrvatske obale. Ribolov, mini piknik ili kupanje u dalekoj i divljoj uvali neke su od uspomena koje će vas i vašeg gosta dovesti do bliskog odnosa. Na korisnim savjetima što ne smiju propustiti doživjeti dok borave u vašem mjestu ili otoku bit će vam zahvalni.

Kućni ljubimci u apartmanu i cool priče u knjizi gostiju

  • WiFi u apartmanu. Gosti koji dolaze u vaš smještaj očekuju neku vrstu konekcije sa svojom realnošću, stoga je poželjno omogućiti im besplatni internetski pristup. Internet se danas smatra "stvar higijene" svakog kućanstva iako nije propisano pravilo da ga iznajmljivači moraju imati u prostoru. Znate i sami, ono što niste trenutno stavili na svoju društvenu mrežu, nije se ni dogodilo.
  • Dog friendly smještaj. Oznaka da u svoj apartman primate i kućne ljubimce gostiju osvojit će sve prijatelje životinja te će odabrati vaš smještaja. Vlasnici pasa teško će se pomiriti s opcijom ostavljanja ljubimaca, a plaćanje hotela ili usluge čuvanja koštat će kao i smještaj koji su platili za sebe i neće se opustiti na odmoru. Na ovoj lijepoj gesti psi će vam itekako biti zahvalni i u startu dobiti dodatne bodove.
  • Knjiga gostiju. U svaki apartman stavite maleni notes u koji će vaši gosti moći opisivati lijepa iskustva koja su stekli za vrijeme godišnjeg odmora. Na ovaj način radite sebi odličnu reklamu za buduće goste koji će pročitati cool stvari od svojih prethodnika i preporuke za plaže i restorane.
  • Facebook stranica. Ova društvena mreža povezuje vas s ljudima iz cijelog svijeta i tako možete ostati u kontaktu s novim prijateljima koji su boravili kod vas. Javljanjem s vremena na vrijeme podsjetit ćete ih na predivna iskustva koja su ponijeli sa svojeg ljetovanja i tako povećati šanse za njihovim povratkom sljedeće sezone.    

Potrudite se osobno ispratiti svoje goste na odlasku. Prisjetite se neke šaljive anegdote koju ste skupa doživjeli i još jednom se dobro našalite za kraj. Uspomene koje ste zajedno stvorili ostat će i vama i njima za cijeli život.

Idi na 24sata

Komentari 17

  • Splicanka'92 05.06.2017.

    Koliko iskustva u turizmu ima osoba koja pise clanak?

  • Berger117 04.06.2017.

    lani sam pokušao s zaključavanjem u sobu ali nije to rješenje..nemogu drugog gosta dovest ..;XD

  • igyy 04.06.2017.

    Vrijeđati ih na svakom metru uzet im svaki euro i na kraju bit nezadovoljan recept je dubrovnika !!!!Pa i vi ostali probajte isti princip jer su ostalo nijanse bezobrazluka!!!!!

Komentiraj...
Vidi sve komentare