To je to što me zanima!

'Laku noć...': Zadnje riječi kao ukleto pretkazanje leta MH370

Prošlo je točno pet godina od nestanka zrakoplova Malaysian Airlinesa na letu 370, s 239 putnika i članova posade. 'Što god im se dogodilo ne bi trebalo biti uzalud', smatraju obitelji nestalih
Vidi originalni članak

Nestanak zrakoplova Malaysian Airlinesa na letu 370, s 239 putnika i članova posade, jedna je od najvećih zagonetki zrakoplovne industrije. Pet godina poslije obitelji žrtava kažu da bi taj slučaj trebao potaknuti veće napore da se  izbjegne neka slična tragedija. 

Let MH370 trebao je svim mjerilima biti savršeno običan. 

Zrakolov je poletio iz Kuala Lumpura u 00:40 sati po lokalnom vremenu 8. ožujka 2014. s 227 putnika i 12 članova posade prema svom odredištu Pekingu.

Nebo je bilo vedro, a mirnu noć remetio je samo povjetarac koji je nosio olakšanje od zagušljivog dana.

Boeing 777, jedan od najsigurnijih komercijalnih zrakoplova, popeo se na visinu od 10.670 metara i letio je sjeveroistočno prema Vijetnamu precizno prateći plan leta. 

VIDJELI ZADNJE TRENUTKE Nestao prije pet godina: Ovi svjedoci znaju tajnu MH370?

Laku noć 

U 1:19 sati, malezijska zračna kontrola rekla je kapetanu, 53-godišnjem Ahmadu Zaharie Shahu, iskusnom pilotu s besprijekornom karijerom, da kontaktira vijetnamsku zračnu kontrolu jer je avion uskoro izlazio iz malezijskog zračnog prostora.

'Malaysian 3-7-0, kontaktirajte Ho Ši Min (na frekvenciji) 120,1. Laku noć.'

Pet sekundi kasnije pilot je odgovorio, a njegove posljednje riječi, iako uobičajene za tu službenu komunikaciju, nakon nestanka zrakoplova djelovale su kao zastrašujuće pretkazanje. 

'Laku noć, Malaysian 3-7-0.'

JAVIO SE INDONEZIJSKI RIBAR: 'Vidio sam gdje je pao MH370, letio je poput potrganog zmaja'

Nekoliko minuta kasnije transponder aviona je isključen što znači da je nemoguće bilo točno pratiti lokaciju aviona na radaru. Na napore vijetnamskih kontolora leta da kontaktiraju posadu nakon što se zrakoplov nije javio kada je bilo predviđeno, odgovoreno je samo zlokobnom tišinom.

Za zrakoplovom je pokrenuta potraga vrijedna 145 milijuna dolara koja je obuhvatila 120.000 četvornih kilometara. Uključeno je bilo više zemalja, među kojima Kina, Australija i Malezija, zbog početnih procjena da je možda pao u Južno kinesko more.

Potraga je kasnije preusmjerena na južni Indijski ocean nakon što su vojni radari pokazali da je avion možda odstupio od planirane rute oštro skrenuvši nad Južnim kineskim morem kako bi odletio natrag preko Malezije, a zatim skrenuo na sjeverozapad prema Andamanskom moru.

OSTALI BEZ KISIKA? 'Kopilot na MH370 jedini je bio živ, drugi su umrli satima prije'

Tvrtka za istraživanje podmorja Ocean Infinity poslala je autonomna vozila bez posade da pretražuju morsko dno, u zamjenu za naknadu od više milijuna dolara ako pronađu ostatke zrakoplova. Ali rezultata nije bilo i malezijska vlada ih je opozvala  nakon šest mjeseci.

Pet godina bez tragova

Nestanak MH370 smatra se jednom od najvećih zagonetki zrakoplovstva i uspoređuje s neobjašnjivim nestankom Amelie Earhart tijekom leta preko Pacifika 1937.

Od tada se pojavio niz teorija zavjere, od samoubilačke misije kapetana do pokušaja terorističke otmice koja je pošla krivo.

- Kako bi ozbiljno shvatili bilo koju od tih teorija, moramo imati neke fizičke dokaze - rekao je pilot s 14 godina iskustva i 11.000 sati leta Boeingom 777, koji je želio ostati anoniman. 

- S obzirom da nema fizičkih dokaza, u ovom trenutku sve bi bilo nagađanje -  dodao je.

NESTALI MALEZIJSKI AVION Student sa Stanforda: Mislim da znam gdje je pao MH370

Međutim, obitelji žrtava kažu da je prerano zatvoriti poglavlje o MH370, posebice zbog toga što posljedice nestanka zrakoplova ne samo da pogađaju najbližu rodbinu nego i zabrinjavaju javnost koja će ubuduće sve više putovati zrakoplovima.

- To više nije nacionalno pitanje, nego međunarodno - kaže Grace Nathan, glasnogovornica Voicea 370 (Glas 370), koji okuplja obitelji žrtava.

- To može koristiti svima koji lete – to je usluga koju Malezija može učiniti svijetu - kazala je.

U svibnju 2018. ministar prometa Anthony Loke našao se na udaru kritika jer je rekao da Malezija mora zatvoriti to poglavlje nakon bezuspješne četverogodišnje potrage. 

Žrtva ne smije biti uzaludna

Na petu godišnjicu nestanka Voice 370 će zatražiti od vlade da izdvoji sredstva koja bi privukla privatne tvrtke s tehnološkom ekspertizom da krenu u potragu za avionom, s tim da bi novac dobile samo u slučaju njegova pronalaska.

Međutim, prethodno ugovorena naknada za pronalaženje aviona, koja se kretala od 20 milijuna do 70 milijuna dolara, mogla bi biti gorka pilula za novu vladu koja se već bori s dugom od 243 milijarde dolara naslijeđenim od prijašnje vlade.

Voice370 također želi lobirati u zrakoplovnoj industriji da nastavi uvoditi strože sigurnosne procedure.

- Kako vrijeme prolazi, sada je više riječ o tome da se spriječi da se tako nešto ponovno dogodi - rekla je Nathan.

- Što god im se dogodilo ne bi trebalo biti uzalud - smatra Nathan čija je majka, Anne Daisy, bila jedna od 227 putnika na letu MH370.

- Iz toga treba izaći neko dobro i tome se nadamo - kazao je.

Idi na 24sata

Komentari 10

  • SocSerif 06.03.2019.

    Pa kroz povjest postoje misteriozni nestanci, od aviona, brodova pa sve do ljudi.. Jedino se najvise spominje ovaj avion, jer se nestanak dogodio u moderno vrijeme.. Svi dobro znaju famozni bermudski trokut, gdje na godisnjoj bazi nestane vise od stotinu, aviona i brodova. Ali to je pod normalno, znanstvena objasnjenja su zemaljske prirode, jer kad za neki dogadaj nema racionalnog objasnjenja, nastupa bilo kakvo objasnjenje samo da smiri paniku medu ljudima....

  • GO_RAN 06.03.2019.

    Da je Hrvat bio u njemu i da je RH dugovao 5kn ovrha bi ga našla za pola sata

  • kormilar 06.03.2019.

    Ljudi idu na Mars i osvajaju Svemir, a nisu u stanju pronaći gdje je pao ovakav avion!

Komentiraj...
Vidi sve komentare