Priprema nastavnika u školama odabranima za eksperimentalno provođenje kurikularne reforme "Škola za život" počinje u travnju ove godine i tim je povodom ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak u subotu uputila pismo ravnateljima 72 odabrane škole.
Priprema je planirana u tri oblika - uživo, online i savjetničkim posjetima, a najprije počinje online usavršavanjem za uvođenje kurikularnih dokumenata 9. travnja ove godine, navodi se u pismu ministrice ravnateljima škola.
Za eksperimentalnu provedbu kurikularne reforme iduće školske godine odabrane su 72 škole, od kojih su 46 osnovnih i 26 srednjih, s ukupno 8500 učenika i oko 1500 učitelja.
Online usavršavanje njihovih djelatnika provest će se u pet okruženja - razredna nastava, predmetna nastava, srednje škole, ravnatelji te stručni suradnici.
Uz usavršavanje će biti dostupni i metodički priručnici u obliku otvorenih, digitalnih obrazovnih sadržaja, a svrha im je olakšati prelazak iz tradicionalnog modela na nove kurikulume s ishodima učenja. Priručnici će sadržavati prijedloge aktivnosti, metode vrednovanja te različite ideje i savjete kako realizirati ishode učenja iz kurikuluma.
"Svaku školu posjetit ćemo najmanje četiri puta, organizirajući savjetničke posjete tijekom kojih će savjetnički timovi pružati podršku razvoju vaše ustanove, pomoći u rješavanju dilema, a ti timovi bit će na raspolaganju online i tijekom cijele provedbe. Svaki dionik eksperimentalnog programa imat će našu podršku i osigurane sve potrebne uvjete za razvoj i, kao što sam već naglasila, nitko neće biti ostavljen sam", poručuje ministrica.
Praćenje i evaluaciju eksperimentalnoga programa provodit će posebna radna skupina u kojoj su i stručnjaci za školsku psihologiju, a za provođenje eksperimentalnoga programa "Škola za život" najodgovornije je Ministarstvo znanosti i obrazovanja koje priprema i organizira sve potrebne aktivnosti. Svi poslovi će se raditi u suradnji s drugim dionicima, poput agencija iz sustava odgoja i obrazovanja (AZOO, ASOO, NCVVO, AMPEU, CARNET).
"Pred nama je iznimno zahtjevan proces, ali ujedno i prilika da konačno uvedemo prijeko potrebne promjene u hrvatske škole čije hitno uvođenje podržava više od 75 posto roditelja", zaključuje Divjak u pismu ravnateljima.