Saborski zastupnici ocijenili su u četvrtak navečer kako u novom zakonu o zaštiti potrošača ima dosta dobrih novina, ali da su još uvijek neka pitanja ostale izvan njegova dosega.
Zakon nije reguliralo neke aspekte djelovanja agencija za naplatu potraživanja, upozorila je Sandra Benčić (Možemo).
Zašto nije prihvaćeno mnoštvo primjedbi iz e-savjetovanja? pitao je Ante Kujundžić (Most), nezadovoljan što se ukida polaganje stručnih ispita za savjetovanje, informiranje i izobrazbu potrošača, jer su, kaže, Hrvati na dnu po poznavanju prava potrošača.
Većina zastupnika zadovoljna je što će se prigovori trgovcima moći slati putem chata, što ih se obvezuje da za sniženja i akcija istaknu i najniže cijene artikla u razdoblju od 30 dana do sniženja.
Kako će se pritužiti informatički nepismena baka Mara?
Ipak, Kujundžić upozorava da dio građana nije informatički pismen. Što će se dogoditi ako baka Mara kupi masažer, a on prestane raditi, kako će se pritužiti, ako je informatički nepismena, upitao je?
Na odobravanje zastupnika naišlo je i što se na „crnu listu“ nepoštenih trgovačkih praksi stavljaju lažne potrošačke recenzije, kao i nezatraženi posjeti potrošačevu domu.
To je posebno važno za starije osobe, kaže Žarko Tušek (HDZ), navodeći kako takvi posjeti mogu biti preagresivni i manipulativni.
Među nepoštene trgovačke prakse uvrštava se i dvojna kakvoća robe, odnosno svako stavljanje robe na hrvatsko tržište uz tvrdnju da je identična robi stavljenoj na tržište u drugim državama članicama EU, iako se ta roba značajno razlikuje po sastavu ili obilježjima.
Na to je sustavno upozoravala naša eurozastupnica Borzan, kazala je Martina Vlašić Iljkić (SDP).
Andreja Marić (SDP) pita tko će prijaviti i kazniti oglašivače koji dolaze „tko zna od kuda“, a koji, primjerice, reklamiraju 'čudotvorne' lijekove koristeći pritom identitet liječnika ili poznatih osoba.
Zastupnica Anka Mark Taritaš (Glas) izražava bojazan kako 556 lokalnih jedinice neće moći provesti obvezu da osiguraju prostor za savjetovanje potrošača, zbog čega im prijete kazne.
Državna tajnica Nataša Mikuš Žigman kaže da je u tom pogledu praska raznolika, neke jedinice dobro rade s udrugama potrošača, a prekršajne su kazne stavljene da ih se potakne da djeluju.
Marin Miletić (Most) zadovoljan je što će stariji građani novim zakonom biti bolje zaštićeni, no smeta ga što je Sabor isključen iz Nacionalnog programa zaštite potrošača. Obveza izvještavanja o provedbi tog Programa stavlja se u nadležnost Ministarstva gospodarstva koje će onda podnositi izvještaj sam sebi, kazao je.