Facebookom kruže objave stranica koje naoko izgledaju kao da se radi o Hrvatskoj pošti i na kojima stoji obavijest o prodaji nepreuzetih paketa za samo 1,95 eura, a radi se o lažnom predstavljanju i jednoj u nizu prijevara koje kruže u posljednje dvije godine.
Sličan slučaj ovom pojavio se i u listopadu kad su iz Pošte upozorili korisnike.
- Obavijest o prodaji izgubljenih i neuručenih paketa samo je jedna u nizu pokušaja prijevara koji su se pojavili u posljednje dvije godine, a uključuju i lažne nagradne igre, humanitarne akcije, lažne poveznice za plaćanje i preuzimanje pošiljaka te prijevare vezane uz internetske oglasnike - rekli su iz Pošte.
Svim slučajevima zajedničko je lažno predstavljanje u ime Hrvatske pošte te pokušaj krađe podataka, odnosno sredstava s bankovnih kartica. Lažne poruke i obavijesti mogu se relativno jednostavno prepoznati po barem jednom od elemenata: sumnjivoj i čudnoj e-mail adresi ili poveznici (službena domena Hrvatske pošte je posta.hr), starom logu Hrvatske pošte te pravopisnim i gramatičkim pogreškama, upozorili su iz Pošte.
Pokušaj prijevare u komunikaciji vezanoj uz internetske oglasnike također se može prepoznati po sljedećim pokazateljima: broj s kojeg vam se javila osoba nije registriran u Hrvatskoj, a poruke koje vam osoba šalje imaju gramatičke i pravopisne pogreške.
No, najveću sumnju svakako treba pobuditi ako dobijete poveznicu na kojoj trebate unijeti podatke s bankovne kartice. Poveznice za unos podataka s bankovne kartice pojavljuju se u svim prethodno navedenim pokušajima prijevare. Ukoliko prodajete putem oglasnika, jedini podaci koji su potreban za uplatu su vaš IBAN te ime i prezime, a traži li kupac broj vaše kartice i CVC/CVV broj sigurno se radi o pokušaju prevare.
Svaku od navedenih lažnih nagradnih igara ili lažnog predstavljanja prijavljujemo nadležnim tijelima koja blokiraju sporne stranice, a korisnike upozoravamo putem naših internetskih stranica i društvenih mreža. Korisnicima savjetujemo da se jave policiji ukoliko su bili žrtva internetske prijevare ili pokušaja prijevare, a najbolja prevencija svakako su edukacija i obraćanje pozornosti na detalje u poruci e-pošte i provjera poveznica koje nam stižu.