Još su slovenski komunisti, pred kraj rata, započeli, a potom i nastavili stvarati preduvjete za zaokruživanje državnih granica nakon raspada Jugoslavije.
- Još 1944. Kardelj je na kongresu Osvobodilne fronte rekao ovako: ‘Jugoslavija je privremeno rješenje za Sloveniju dok ne utvrdimo svoje etničke granice, a onda izlazimo’. U 60-ima Kardelj blokira gradnju željezničkog tunela kroz Učku (koji bi Istru željeznicom spojio s Rijekom i ostatkom Hrvatske), tako da je jedina željeznička veza Istre s Hrvatskom bila (i do danas ostala) samo preko Slovenije. Štoviše, do 1992. pulska je željeznička postaja bila formalno dio slovenske željeznice, a karte su se izdavale na slovenskom. Pulska zračna luka bila je formalno samo podružnica ljubljanskog aerodroma sve do 1992. godine. Slučajno? Novi Express otkriva sve detalje borbe za granicu i okolnost da su Slovenci inzistirali na arbitraži zbog principa pravičnosti.
U novom broju tjednika, koji je na kioscima od petka, donosimo i senzacionalni intervju s Rambom Amadeusom, koji otkriva kako mu je otac 1948. završio na Golom otoku i kako je ondje prošao. Filip Šovagović, pak, priznaje kako je ‘uhljeb obrazovnog sistema, socijalizma, rata i kapitalizma’.
Otkrivamo i tko su sljedeće mete Hasanbegovićeve komisije za prevrednovanje povijesti: komunistički banditi su u obruču!