Sirovine iz Azije putuju dulje budući da su logističke tvrtke preusmjerile brodove oko Azije, zaobilazeći Crveno more i Sueski kanal.
Njemačka industrija navikla se prekide u opskrbi u uvjetima pandemije i rata u Ukrajini. Kemijskom sektoru Azija je važan dobavljač, a sirovine i ostali materijali stizali su do sada preko Crvenog mora.
„Moj odjel za nabavu trenutno mora uložiti tri puta više napora da nešto dobije", rekla je izvršna direktorica i vlasnica tvrtke Gechem Martina Nighswonger. Gechem miješa i pakira kemikalije za velike industrijske klijente.
Već su smanjili proizvodnju tableta za pranje posuđa i toaletnih školjki jer ne mogu nabaviti dovoljno trinatrijevog citrata, kao ni sulfaminske i limunske kiseline.
Kompanija je priopćila da pokušava doskočiti problemu ranijim naručivanjem i prijelazom na zračni prijevoz. No, zračni transport nije trajno rješenje budući da se neke kemikalije ne smiju prevoziti zrakoplovom.
Udruga kemijske industrije VCI ističe da bi zastoji u proizvodnji trebali biti ograničeni na pojedinačne slučajeve, ali upozorava da kašnjenje uvoza preko Crvenog mora predstavlja dodatno opterećenje za već oslabljeni sektor.
„Posljedice su posebno vidljive u poduzećima srednje veličine koja proizvode fine i specijalne kemikalije", rekao je glavni ekonomist VCI-ja, dodavši da te tvrtke često nabavljaju značajan dio sirovina u Aziji.
Osim kašnjenja, kompanije ističu i veće troškove goriva, budući da tankeri s ključnim sirovinama putuju oko 14 dana dulje, a ti se troškovi tek djelomično mogu prenijeti na kupce.
Covestro, proizvođač pjenastih kemikalija koje se koriste u madracima, autosjedalicama i u izolaciji zgrada, očekuje veće cijene prijevoza, ali naglašava da će njihovo povećanje biti beznačajno u okviru ukupne potrošnje.
Proizvođač mirisa Symrise ne očekuje kašnjenja isporuka zahvaljujući zalihama. Poziva ipak kupce da ne mijenjaju obujam i ritam narudžbi i da izbjegavaju neopravdano gomilanje zaliha.
Šef udruge procjenjuje da su male šanse za opsežne zastoje u proizvodnji čak i ako situacija u Crvenom moru ostane napeta dulje vrijeme.
Imamo dovoljno problema sa slabom potražnjom, regulatornim uredbama i visokim cijenama sirovina i energije, naglasio je Meincke.