Irska niskobudžetna zrakoplovna kompanija Ryanair više neće nuditi letove po najnižim cijenama zbog snažnog rasta cijena goriva, rekao je izvršni direktor Michael O'Leary napomenuvši da je era karata od 10 eura završila.
Prosječna cijena zrakoplovne karte porasla bi s prošlogodišnjih oko 40 eura na otprilike 50 eura u sljedećih pet godina, rekao je O'Leary.
No, on vjeruje da će ljudi nastaviti često letjeti, unatoč sve većim troškovima života, piše BBC.
„ Karte od jednog eura, 0,99 eura ili čak one po cijeni od 9,99 eura – mislim da te cijene nećete vidjeti sljedećih nekoliko godina”, kazao je.
Porast troškova goriva povećava cijene zrakoplovnih karata, ali i kućne račune za struju, smanjujući tako ljudima raspoložive prihode. No, šef zrakoplovne kompanije rekao je da unatoč tome očekuje da će kupci prije potražiti jeftinije opcije nego smanjiti broj letova.
Kako su zrakoplovne karte postale jeftinije u proteklom desetljeću, broj letova je porastao budući da sve više ljudi odlazi na kratke odmore u inozemstvo pokraj godišnjeg odmora. Zrakoplovni prijevoznici poput Ryanaira, Easyjeta, Vuelinga i WizzAira natječu se u ponudi jeftinijih usluga bez dodatnih troškova.
Cestovni i brodski promet stvaraju veće zagađenje od zrakoplovnog
Komercijalni letovi sada čine oko 2,4 posto globalnih emisija ugljičnog dioksida, a sektor se suočava s pritiskom da smanji svoj utjecaj na klimu, uključujući kampanje u kojima se ljude uvjerava da prijeđu na željeznički i cestovni promet.
Međutim, O'Leary tvrdi da cestovni promet i brodarstvo ukupno više doprinose rastu emisija CO2 te je rekao da je usmjerenost na smanjivanje emisija u zračnom prometu „pogrešna”.
Rekao je Ryanair ulaže u zrakoplove s učinkovitijom potrošnjom goriva, ali da bi se veće smanjenje upotrebe fosilnih goriva dogodilo prelaskom s benzinskih i dizelskih na električna cestovna vozila.
Gužve u zrakoplovnoj industriji
U svjetlu pandemije, koja je ozbiljno poremetila međunarodna putovanja, ljudima se probudila želja za letovima.
No, kako se potražnja za letovima vratila, manjak osoblja u zrakoplovnim kompanijama i lukama doveo je do kašnjenja i otkazivanja letova. Neki putnici bili su prisiljeni čekati satima ili mijenjati raspored putovanja u zadnji čas.
O'Leary je rekao da je Ryanair bolje upravljao situacijom od drugih zračnih prijevoznika jer je imao "malo sreće i malo hrabrosti" kada je odlučio započeti regrutaciju i obuku kabinskog osoblja i pilota prošlog studenog kada je pandemija još uvijek utjecala na međunarodna putovanja.
U prvih šest mjeseci 2022. Ryanair je otkazao 0,3 posto letova, u usporedbi s ukupno 3,5 posto British Airwaysa i 2,8 posto Easyjeta, prema konzultantskoj kući za zračna putovanja OAG.
O'Leary rekao je da ima "vrlo malo razumijevanja" za zračne luke, rekavši da znaju rasporede mjesecima unaprijed i da je sigurnosnom osoblju, koje je odgovornost zračnih luka, potrebno manje obuke nego pilotima.
Kazao je kako se "nada" da će problemi u britanskim zračnim lukama biti riješeni do sljedećeg ljeta.