Premijerka Kosor i ministar obrane Branko Vukelić posjetili su pilote Igora Trošelja i Marijana Kudlika u petak ujutro u KB Dubrava. Kosor je opovrgnula nagađanja da je za nesreću možda krivo i rezanje budžeta u Ministarstvu obrane, javlja net.hr. Kaže da su joj piloti ispričali kako je sve bilo u redu, te dodala da treba čekati rezultate istrage, piše tportal. Rekla je da su samo nekoliko sati nakon nesreće u Vladi utvrdili da su avioni bili ispravni. Kaže da će o padu aviona biti riječi i na Odboru za obranu u Saboru.
Ministar Vukelić je na pitanje o budućnosti HRZ-a rekao da treba ili modernizirati postojeću flotu ili kupiti nove avione. Dodaje da je u dugoročnom planu modernizacija te da se traže ekonomski isplative varijante. I Vukelić je dodao će sve okolnosti utvrditi istražno povjerenstvo te naglasio da imamo vrhunski obučene pilote koji su napravili sve što su mogli u trenutku kad je došlo do incidenta.
NASTAVLJA SE ISTRAGA
Istraga na mjestu pada MIG-ova prekinuta je u četvrtak navečer zbog mraka i guste magle, a nastavili su je u petak ujutro, javlja HTV. Navodno se kao uzrok nesreće kraj mjesta Latin spominje da je pilotu jednog aviona otpala kabina koja je pogodila drugi avion pa su se obojica morala katapultirati. Prema drugoj verziji jedan od pilota u formaciji nije poštovao dogovorene točke te je udario u rep ili krilo MIG-a ispred sebe. Večernji dodaje da navodno postoji i snimka pada aviona, no to u MORH-u nisu potvrdili, ni demantirali.
Iz Ministarstva obrane su najavili za 13 sati najavili konferenciju u Zapovjedništvu Hrvatskog ratnog zrakoplovstva na Plesu povodom pada MIG-ova. Na konferenciji će biti zapovjednik HRZ-a i PZO-a general bojnik Vlado Bagarić sa suradnicima.
'ČUDO JE DA NISU I PRIJE PALI'
Bivši zapovjednik ratnog zrakoplovstva, general Josip Štimac smatra kako je čudo da je ovo prva nesreća od 1995. godine u HRZ-u. U posljednjih 15 godina imali su više od 2000 letova. Ni jednom nije bilo teže nesreće. Avioni su sigurno bili ispravni jer MIG-ovi idu na remont svakih desetak dana. Nije upitna ni sposobnost pilota jer ako su se katapultirali na vrijeme, znači da su obučeni. Vjerojatno su se kretali brzinom između 800 i 1100 kilometara na sat. Ipak, postavlja se pitanje jesu li piloti dovoljno istrenirani jer let MIG-om traje 35 minuta, a pilotima treba 70 sati godišnje. Dok su u dobroj trenaži, u kabini sve rade automatski, objasnio je general Štimac za Večernji list.
OZLIJEĐENU ŽENU PREVEST ĆE U ZAGREB
Mariju Klipa (69), koja je ozlijeđena u padu MIG-a, prevest će u KBC Rebro u Zagrebu. Dr. Zlatko Grbačić operirao ju je u četrtak četiri sata, piše Večernji list. Zadovoljan je njezinim stanjem iako kaže kako su moguće komplikacije. Spasili su joj smrvljenu lijevu nadlkatnicu, ali ima i ozljede glave, prsnog koša, desne podlaktice, obje natkoljenice i donjeg dijela trbuha.