To je to što me zanima!

KOORDINACIJA: Pelješki most - tako svjetski, a tako naš...

Nakon gotovo četiri godine izgradnje završen je Pelješki most. Svojim konceptom predstavlja najveći i najsloženiji graditeljski pothvat koji je nagradila i struka
Vidi originalni članak

Tvrtka koja je gradila most, China Road and Bridge Corporation, izgradila je 150 dvostruko većih, viših i širih mostova diljem svijeta u odnosu na Pelješki most, no ovo je njihov prvi projekt iz EU fondova.

U 15. epizodi Koordinacije sudjelovao je Ivica Granić, dipl. ing. građ., jedan od voditelja radova na izgradnji Pelješkog mosta. Govorio je o izazovima izgradnje mosta, o radnoj disciplini kineskih radnika, o komunikacijskoj i jezičnoj barijeri koju su dvije potpuno različite kulture uspješno savladale, ali i nagradi Kolos.
„Kroz tu priču htjeli smo afirmirati hrvatski inženjerski kadar, ne samo nas izvođače na Pelješkom mostu koji su dobili više pozornosti u medijima, nego i kolege koji s nama sudjeluju na pristupnim cestama. Pelješki most već je bio nagrada za sebe, a Kolos je jedno veliko zadovoljstvo na koncu ovog projekta”, ističe Granić.

SLUŽBENA ODLUKA O IMENU: 'Svi su pozvani na svečano otvaranje 26. srpnja. Zvat će se Pelješki most ili Pelješac bridge'
Kineski radnici imali su probleme u svakodnevnoj komunikaciji s hrvatskim radnicima i inženjerima, ali i kompliciranom procesu nabave opreme koja je bila potrebna za rad.
„U Kini određeni građevinski materijal možete nabaviti kroz nekoliko dana, u Hrvatskoj to traje mjesec i više dana”, govori kineski inženjer Zhang Bruce Yong.
Zbog manjka industrijskih objekata i radne snage u Hrvatskoj, oko 400 segmenata čelične rasponske konstrukcije proizvedeno je i dopremljeno iz Kine. Radove na Dalekom istoku nadzirao je Hrvat - Šime Vokić iz tvrtke Investinženjering.
„Na gradilištu je u jednom trenutku bilo 650 ljudi različitog profila, zavarivača, brusača, inženjera, nadzora i ostalih sudionika u proizvodnji uz još toliko ljudi u proizvodnji u obje tvornice. Sveukupno je bilo više od 1200 radnika na ovom projektu”, govori Vokić. Do izgradnje Pelješkog mosta neke tehnologije i tehnička rješenja nisu korištena na području Hrvatske, poput dubokog temeljenja na ukupno 148 pilota, promjera 1,8 i 2 metra, od kojih su najdulji čak 130 metara ispod razine mora. Upravo je tijekom temeljenja došlo do nezgode zbog čega su nakratko zaustavljeni radovi na izgradnji Pelješkog mosta. Trebalo je izroniti na površinu pilot dug 124 m i težak 250 tona koji se zaglavio u vapnenačkoj stijeni. Značajnu ulogu u podvodnim radovima imao je svjetski i olimpijski prvak, rukometaš Nikša Kaleb.

SVE JE SPREMNO Danas službena odluka o imenu mosta na Pelješcu. U utorak velika svečanost za otvaranje
O Koordinaciji Koordinacija je prva emisija o građevinarstvu koja obrađuje aktualne teme i donosi razgovore s vodećim hrvatskim stručnjacima, znanstvenicima i inženjerima. Premijerno se emisija prikazuje na YouTube kanalu, a sadržaj je dostupan na https://koordinacija.hr/ te na društvenim mrežama Facebooku, Instagramu i LinkedInu.

Idi na 24sata

Komentari 11

  • 23.07.2022.

    Kinezi su ga napravili vrhunski, odgovorno i stručno. Sada tek slijede lokalni procesi rješavanja prilaznih cesta, uključuju se zupanije, uredi……i naravno samohvaljenja i samoveličanja.

  • vinja 23.07.2022.

    Most je prekrasan, a još više zadivljuje točnost i odgovornost u gradnji, a gradili ga "omraženi komunisti".

  • beetleblues 23.07.2022.

    Most je predivan, i konstrukcijski i tehnoloski kolosalan za nase prilike. Za izvedbu takvog projekta uz znanje je potrebno  imati i iskustva.  Zbog toga je suludo pomisljati da bi to nasi neimari mogli sami izvesti. 

Komentiraj...
Vidi sve komentare