To je to što me zanima!

Kočnice platili 1,5 milijuna kuna više, sigurnost upitna

HŽ je kočione umetke nabavio od Đuro Đaković Tradea. Ponuda je bila 30 % viša od tvrtke Euros. No nitko ne zna jesu li te kočnice bolje i sigurnije
Vidi originalni članak

Kočione umetke, koji se u posljednje vrijeme spominju kao jedan od mogućih uzroka željezničkih nesreća, HŽ nabavlja od Đuro Đaković Tradea, tvrtke u privatnom vlasništvu s temeljnim kapitalom od samo 470.000 kuna.
S njom posluje tvrtka-kćer HŽ Holdinga, HŽ Cargo. U vrijeme dok je direktor Carga bio Zoran Popovac, koji je sada predsjednik uprave HŽ Holdinga, interna je revizija utvrdila nepravilnosti pri nabavi kočionih umetaka. U dostupnoj nam dokumentaciji piše kako je Cargo samo 2008. godine naručio 105.000 komada kočionih umetaka po cijeni koja je bila za 30 posto veća od one potpisane u ugovoru. Iz HŽ Holdinga su nam službeno pojasnili da Popovac time nije oštetio tvrtku, unatoč tome što je kupovao umetke po višoj cijeni. Kažu da je Đuro Đaković Trade morao povisiti cijenu zbog stanja na tržištu. No nigdje nisu pojasnili je li s povećanjem cijene HŽ dobio i kvalitetnije kočnice. Tvrde i kako Đuro Đaković Trade nije imao povlašten tretman pri odabiru na natječaju, unatoč tome što je druga tvrtka, Euros, istu robu - kočione umetke - nudila za gotovo 1,5 milijuna kuna jeftinije.
Ponuda Đure Đakovića bila je 9,345.000 kuna, dok je Euros 'tražio’ 7,879.200 kuna. Na kraju je HŽ Cargo osim 9,3 milijuna kuna platio i dodatnih 30 posto jer su im robu isporučili prije novog ugovora s novom, višom cijenom.
- Kad je gospodin Zoran Popovac dobio nalaz interne revizije, donio je niz odluka kako bi utvrdili činjenice kako je izdavana roba prije nego li je ugovor bio zaključen. U međuvremenu je u tvrtkama HŽ Holdinga bila i Državna revizija, a razloga za odgovornost gospodina Popovca nema - objasnila nam je Vlatka Škorić, šefica korporativnih komunikacija Hrvatskih željeznica.



PRIBRANI STROJOVOĐA JOŠ JE U ŠOKU
Dopredsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske Dalibor Petrović rekao je kako je Boris Cavrić (45), strojovođa vlaka koji je bez kočenja udario u betonski odbojnik, još u šoku. Treba mu, kaže Petrović, još nekoliko dana da dođe k sebi. Cavrić je, kad je primijetio da su kočnice otkazale i da bi putnici mogli nastradati, počeo vikati kroz prozor lokomotive: “Ne rade kočnice! Maknite se...”. Teško ozlijeđenog putnika J. B. (51) su operirali prekjučer u KB-u Sestara milosrdnica. Kako doznajemo, stanje mu je stabilno

Idi na 24sata

Komentari 15

  • 23.12.2009.

    recimo da prave kočnice koštaju 100€, što je recimo puno jer nema muljanja. e, onda se nađu kočnice koje su slabije kvalitete i koštaju 200€ (prava cijena 50€), ali tu se može muljati pa se podjele novci. biznis.

  • Pike75 23.12.2009.

    Razmišljao sam,razmišljam i razmišljat ću.I svi vi gubitnici mi ne možete ništa jer ja sam car!!! S ljubavlju,vaš Božo.

  • polaris 23.12.2009.

    Sada su od jedanput kočione obloge krive jer se preplatila isporuka. 1.Da li su uopće montirane? 2.obloge kakve god da jesu kvalitete od jedanput ne prestaju kočiti.Čak i ako se potroše do kraja koče još bolje jer koči željezo na željezo. 2.nemoguće da su na svim osovinama zakazale kočione obloge jer se nikad ravnomjerno ne troše. 3.pneumatika ima više sigurnosnih sitema za zaustavljanje(čak i kad nema zraka u kočnicama automatski koči sve osovine) Sada se prepucavaju i odvlače pozornost od pravog problema

Komentiraj...
Vidi sve komentare