U samo jednom trenutku život se pretvori u pakao, tragedija zavije obitelj u crno. Na današnji dan prije godinu dana Hana (28) i Filip (32) Spevec poginuli su na autocesti A1 Zagreb - Split.
Djeca Olgice Spevec, bivše šefice Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN), vraćali su se s mora. Krenuli su prema Zagrebu. Na području Josipdola, nakon tunela Mala Kapela, oko 14.30 sati Mercedesom su sletjeli s ceste. Kiša je lijevala, a Filip Spevec ulaskom u lijevi zavoj nije smanjio brzinu. Izgubio je nadzor nad autom i sletio s ceste.
Nije im bilo spasa
Mercedes je nakon slijetanja “preletio” jarak te stražnjim krajem silovito udario u zemlju, nakon čega se vozilo prevrtalo u podnožju jarka. Unatoč brzoj reakciji Hitne pomoći, za dvoje mladih i perspektivnih ljudi nije bilo spasa.
Njihova majka Olgica Spevec deset godina, puna dva mandata, vodila je Agenciju za zaštitu tržišnog natjecanja. Nakon odlaska iz AZTN-a 2013. godine otvorila je konzultantsku tvrtku Amplus Subsidum Consult d.o.o.,koju je planirala voditi s kćeri Hanom.
Njezin suprug Davorin bivši je direktor Zagrebačkog velesajma, a malo prije smrti djece otišao je u mirovinu te se veselio kako će moći više vremena provoditi s njima.
Filip Spevec bio je ljubitelj automobila i automobilskih utrka. Do prije nekoliko godina vozio je rally.
– Poznajemo se godinama, uvijek nam je pomagao kao prijatelj, ali i sponzor kroz tvrtku koju je imao. Čuli smo se prije desetak dana i zamolio me je da mu sačuvam majicu. Bilo mu je krivo što ove godine nije mogao s nama biti na rallyju – rekao je Filipov poznanik nekoliko dana nakon tragedije.
Zračni jastuci nisu se otvorili
Brat i sestra bili su u trenutku nesreće vezani sigurnosnim pojasevima. Zračni jastuci nisu se otvorili
Prema mišljenju iskusnog prometnog stručnjaka, s kojim smo razgovarali nekoliko dana nakon strašne tragedije, do aktivacije prednjih zračnih jastuka nije došlo jer automobil prednjim dijelom nije udario u tvrdu prepreku.
– Na fotografijama putnički kavez nije deformiran, a to indicira da nije došlo do jakog udarca, barem ne s prednje strane. Do deformacije dolazi kad automobil većom brzinom udari u tvrdu prepreku, udari uzdužnim nosačima šasije ili tome slično i tada se otvaraju zračni jastuci – rekao nam je stručnjak koji se tim poslom bavi više od 20 godina. Još je istaknuo kako su zračni jastuci i pojasevi važni elementi pasivne sigurnosti te da Mercedes s fotografija slovi za vrlo siguran i ozbiljan automobil koji bi prilikom ovakvih udaraca trebao zaštiti sve putnike od težih ozljeda.