2. Kakav je broj zaraženih osoba koronom u vremenu od 7. do 14.9. porast, pad ili stagnira ( zaokruži)
3. Broj je zaraženih svakim danom u porastu? da ili ne (zaokruži )
4. Popuni tablicu
Datum broj zaraženih
7.9.
8.9.
9.9.
10.9.
11.9.
12.9.
13.9.
14.9.
Odnosi se na broj oboljelih u svijetu
5. Je li broj zaraženih u porastu, padu ili varira?
6. Je li pretpostavka prije istraživanja bila točna?
Ovo je dio zadaće koju su u utorak dobili učenici petog razreda Osnovne škole Brestje, a koju su roditelji podijelili u roditeljskim Facebook grupama.
Uz njihovo dopuštenje, objavljujemo pitanja za koja kažu da su potpuno neprimjerena.
Kako da nije dovoljno zastrašujućih vijesti, zatvorskih uvjeta u školama i zatrpavanja mladih upitnim informacijama, što nam to rade od djece, jel' dosta traume?!, pitaju bijesni roditelji.
'Boji se da ne dobije jedinicu'
Neki od njih obratili su se školi s upitom koji je smisao zadaće, tj. istraživačkog rada.
Kako nam kažu, zadatak nije u skladu s nastavnim jedinicama udžbenika niti kurikula.
Pogledajte video: Škola je počela u posebnim uvjetima
Dio roditelja također je prosvjetnim institucijama uputio zahtjev za suspenziju predmetne nastavnice, no dio ih ističe kako se radi o jako dobroj nastavnici, te podsjećaju kako i u "Školi na Trećem" učitelji posvećuju teme koroni, uz savjete kako prati ruke, ponašati se u školi, zašto nije dobro dijeliti pribor itd. pa ih nitko ne proziva.
Majka djeteta s kojom smo razgovarali ističe kako joj je dijete došlo tražiti pomoć jer nije znalo gdje bi uopće tražilo te podatke. S obzirom da je zadaća zadana da se napravi do sljedećeg sata, dijete se prestrašilo da će dobiti jedinicu kod nove nastavnice.
Trebaju li im takav šok, stres i trauma odmah na početku godine?, pita se naša sugovornica.
Mišo Kutleša, ravnatelj škole, u telefonskom razgovoru nam je kazao kako mu je jako žao što mu se roditelji nisu javili da porazgovaraju o svemu, te kako se radi o izuzetno dobroj profesorici.
'Ne smijemo stvarati tabu-teme'
- Još nismo stigli razgovarati, i zaista ne mogu ništa govoriti dok profesorica ne dođe na nastavu. No zaista smatram da se ne radi o ničemu tako dramatičnom. Koliko sam i ja vidio pitanja, radi se o istraživačkom radu na temu koja se tiče svih nas. Ne radi se ni o čem nenormalnom, moramo djecu upoznati s tim temama, a ne im pričati bajke. Živimo u vremenu epidemije korone i nije dobro da stvaramo tabu-teme oko toga - ističe ravnatelj koji apsolutno stoji iza svoje nastavnice. Kaže kako ih je kontaktiralo tek dvoje roditelja, od kojih jedan ni nema dijete u petom razredu. Učenici nose maske, moraju se pridržavati pravila, i ovo je jedan od načina da im se ova ozbiljna tema približi, smatra Kutleša.
S 12 godina dovoljno su veliki da im se može pristupiti s ovakvim temama i ovakvim načinom rada, dodaje ravnatelj na naš upit je li malo pretjerano djeci koja su tek došla u predmetnu nastavu iz razredne davati ovakvu zadaću.
Posebno ako se uzme u obzir da se radi o pitanjima oko kojih ni ozbiljni znanstvenici ne mogu postići suglasje, a kontradiktorne informacije i nerazumijevanje brojki stvaraju probleme i odraslima, a kamoli djeci. Ravnatelj smatra kako je profesorica htjela potaknuti djecu na samostalno razmišljanje i istraživački rad kroz aktualnu temu, ništa više od toga.
- Moramo ih učiti da znaju zaštiti svoje najmilije, da zaštite sebe. Mislim da ni tema ni pitanja, ni sam zadatak nisu neprimjereni za njihov uzrast. Sve je u skladu s kurikulom, no to moraju procijeniti i nadležna stručna tijela, a ne ja. Žao mi je što se sve ovako gura u medije, nama su djeca apsolutno na prvome mjestu. Nitko nije imao nikakvu lošu namjeru, dapače - zaključio je ravnatelj Kutleša.