Ivan Medak (51), Drago Rogulj (54), Ivan Tomašković (34), Jozo Bazina (58) i Branko Tišljar (42) uhićeni su i sprovedeni istražnom sucu u Splitu. Pred policijom su se uglavnom branili šutnjom, no inspektori su sakupili dovoljno dokaza za podnošenje kaznene prijave zbog općeopasnih radnji koje su uzrokovale tešku prometnu nesreću. Pred istražnim sucem su svi iznijeli svoju obranu, a određeno im je 48-satno zadržavanje. U izlijetanju vlaka kod Rudina, poginulo je šestero ljudi. Ivana Medaka policija smatra odgovornim što kao direktor Sektora ekologije i zaštite HŽ-a nije direktno nadgledao prskanje pruge. Voditelj zaštite od požara splitske Sekcije HŽ-a Drago Rogulj bio je nazočan, no nije profesionalno obavio nadgledanje radova. Ivan Tomašković, vlasnik firme Intrade preuzeo je na sebe posao za koji njegova firma nije bila osposobljena. Posredstvom svog punca i savjetnika u tvrtki Joze Bazine za posao nanošenja retardanta angažirao je Branka Tišljara, voditelja DVD-a Stružac Kutina. Tišljar je napravio improviziranu prskalicu i potom na crno angažirao dvojicu svojih vatrogasaca za prskanje 11 km duge trase. Nestručni kadar uz uporabu neadekvatnih sredstava traljavo je obavio posao i uzrokovao nezapamćenu tragediju. Policija još propituje javni natječaj kojim je tvrtka za uvoz hrane za životinje dobila posao vrijedan milijun kuna. Predmet daljnje istrage su i atest retardanta te carinska deklaracija. Češljanje inspektora neće izbjeći ni HŽ-ov Sektor nabave. Istraga se širi u mnogo smjerova, kažu iz splitske policije, te se mogu očekivati nova uhićenja za širi spektar kaznenih djela.
SMIJENILI SVE ČLANOVE HŽ-INFRASTRUKTURE
Ministar mora, prometa i infrastrukture Božidar Kalmeta danas je u dogovoru s predsjednicom Vlade Jadrankom Kosor, donio odluku o smjeni svih članova Uprave poduzeća HŽ Infrastruktura: predsjednika Uprave Mijata Kurtušića, te članova Uprave Stjepana Bestijanića i Bože Cerovečkog, priopćeno je iz vladina Ureda za odnose s javnošću. Istodobno, ministar Kalmeta naložio je da se i na nižim razinama u tome poduzeću suspendiraju ili smjene na bilo koji način odgovorni za izazivanje teške željezničke nesreće s tragičnim posljedicama u Rudinama kod Kaštela, navodi se u priopćenju.
Za smijenjene članove Uprave je rekao da nisu izravno krivi, ali da moraju snositi odgovornost zbog nesreće vlaka kod Rudina s tragičnim posljedicama. Predsjednika Uprave HŽ holdinga Zorana Popovca neće smijeniti.
- Bilo je kriminala u HŽ-u, a Zoran Popovac je čvrsta karika u poduzeću. Međutim, stekao je mnogo neprijatelja jer se borio protiv kriminala - rekao je ispred zgrade Vlade ministar Božidar Kalmeta.
'NAŠA SMJESA NE MOŽE UTJECATI NA PONAŠANJE VLAKA'
Direktor tvrtke Universal Fire Shileds, Dan Cherry, za Jutarnji list je u e-mailu rekao kako je njihov retardant TG-300 vrlo siguran, te da nema ulja niti smole koje bi mogle utjecati na ponašanje vlakova. Dodao je i kako je kompanija (Intrade) koja rukuje proizvodom u Hrvatskoj izvanredna tvrtka sa stručnim ljudima. Kaže da pružaju usluge koje pomažu očuvanju života i imovine.
>>>VLAKOVE NABAVILI BEZ JAVNOG NATJEČAJA?