Tri zuba u gornjoj i tri u donjoj čeljusti te kraći rep ima krokodil s originalne majice Lacoste. Krivotvoritelji na takve detalje ne paze, pojasnili su carinici kako prepoznati lažnjak.
Carinska uprava je na obilježavanju Svjetskog dana prava potrošača, u zagrebačkom Tehničkome muzeju Nikola Tesla, s Državnim zavodom za intelektualno vlasništvo imala radionicu o prepoznavanju krivotvorenih proizvoda.
- Cjevčice u parfemima moraju odgovarati veličini bočice. Ako su predugačke pa savijene, ili pak prekratke, parfem nije originalan - pojašnjavali su i i dodali da na originalnom parfemu celofan čvrsto prianja uz kutiju i ne vidi se mjesto na kojem je lijepljen. Lažne tenisice Nike s unutarnje strane nemaju etikete s oznakom veličine i logotipom, a i podstava je loše sašivena. Po nepreciznom šivanju lako se prepoznaju krivotvorene Convers All Star tenisice. Konci vire na sve strane. Na trapericama tipfeleri ukazuju da nisu original. Diesel jeans na ušivenoj etiketi ima više vrsta zaštita, a najuočljiviji je crveni konac. Krivotvorene torbice prepoznaju se po tome što se znakovi “lome” preko šavova, a patentni zatvarači zapinju, što “pravi” proizvođač ne dopušta. Dosta krivotvorina otkrili su i zbog čistog šlamperaja. Na kopči kožnog remena pisalo je “Versace”, a na koži “Armani”. Na naočalama Luis Vuitton s jedne je strane etiketa bila nalijepljena naopako.
Tema ovogodišnjeg Dana prava potrošača bila je Zaštita potrošača u digitalnom svijetu, pa su cijeli dan trajala predavanja o sigurnosti na internetu. Među posjetiteljima je bilo puno školaraca koji su saznali i kako se zaštititi od virusa na računalu te na mobitelu. Skidajući besplatne aplikacije i igrice lako je pokupiti virus koji poslije, na primjer, šalje SMS-ove i troši novac. Studenti FER-a govorili su o hakerskim napadima. Podatke s mobitela najlakše nam ukradu kad se spojimo na javni Wi Fi. Lopovi lako naprave paralelnu mrežu. Zato se sa svima dostupne Wi Fi mreže ne smije pristupati bankovnom računu.
U veljači je bio raspisan natječaj za učenike osnovnih i srednjih škola za radove o pravima potrošača i podijelili su priznanja. Najbolji videorad napravili su učenici Trgovačke i tekstilne škole u Rijeci, najbolji plakat srednjoškolci iz Gline, najbolji strip učenici Osnovne škole Zrinskih i Frankopana iz Otočca, a najbolju infografiku njihovi vršnjaci iz OŠ Prof. Blaž Mađer iz Novigrada Podravskog.