To je to što me zanima!

Kako nas trgovački centri tjeraju da trošimo previše

Oko 70 posto proizvoda kupujemo neplanirano. Odlučimo se za njih u trgovini i zbog emocija. Trgovci znanje o tome rabe koliko god mogu
Vidi originalni članak

Miris vanilije žene potiče na kupnju odjeće. Muškarcima su draži jaki mirisi. Ovo je samo primjer što sve vlasnici i upravitelji trgovina znaju i imaju na pameti u vođenju poslovanja. Znaju i da je kupcima najugodnija temperatura od 19 Celzijevih stupnjeva. Ako prodaju vino, najbolje je da kupci čuju klasičnu glazbu. Sve to spada u prodajne strategije. Oko 70 posto proizvoda kupujemo neplanirano. Odlučimo se za njih u trgovini i zbog emocija. Trgovci znanje o tome rabe koliko god mogu. Trgovine se uređuju tako da kupci dođu u kontakt sa što većim brojem proizvoda. No, moguće je braniti se od psiholoških prodajnih strategija. Najčešći savjet je da kupac ostane kritičan i pokuša ostati svjestan “trikova” koje trgovci rabe. Pomaže i priprema. Prije kupnje treba sastaviti detaljan popis, a u trgovinu ponijeti novca koliko je potrebno samo za robu s popisa. Dobro je i prije se raspitati za cijene pa unaprijed znati koji je najpovoljniji proizvod. 

16 TRGOVAČKIH TRIKOVA ZA VEĆE RAČUNE
1. Ulaz je desno jer ljudi radije hodaju suprotno od smjera kazaljke na satu
2. Zona kočenje odmah nakon ulaza treba smiriti kupce kako ne bi žurili
3. Palete ili stolovi postavljeni u prolaze kao zapreke koče kupce u kretanju
4. Dugi regali sprečavaju da kupci nalaze prečace u trgovini. Vide više proizvoda
5. Kupci koji vide robu na paletama prije će ih kupiti. Strahuju da ih sutra neće biti
6. Velika pakiranja i znakovi jakih boja upućuju na to da je proizvod povoljan
7. Što su kolica veća, kupci u njih stave više proizvoda. Žele ih napuniti
8. Mekan pod usporava kolica. Time kupac primjećuje veći broj proizvoda koji su u ponudi
9. Svima potrebni proizvodi su na kraju trgovine. Kupac mora proći cijelu trgovinu
10. Kombinirano postavljanje proizvoda- pokraj špageta su skupi umaci
11. Jeftiniji proizvodi se nalaze dole lijevo da se kupac mora sagnuti
12. Skupi proizvodi postavljeni su u visini očiju i nadohvat kupčeve ruke
13. Jeftini, srednje skupi i jako skupi proizvodi stoje skupa, kupci biraju srednje
14. Veliki izbor u prvoj trećini regala usporava kupce jer ih pokušava vidjeti
15. Nakon trećine regala je pozornost najveć. Tu stoji ono što se mora prodati
16. Proizvodi oko kojih djeca gnjave, kao čokoladice i igračkice su kraj kase

U GETROU PRATE SVJETSKE TRENDOVE
Iz trgovačkog lanca Getro poručili su kako prate trendove modernog marketinga i pozicioniranja proizvoda. U Agrokoru, s druge strane, kažu da oni u trgovinama Konzum raspoređuju proizvode tako da olakšaju kupcima izbor.

Idi na 24sata

Komentari 19

  • tajnamoja 21.07.2008.

    Nisu napisali da u nijednom trgovačkom centru nema veliki sat na koji možemo pogledati da požurimo.

  • delboy12 19.07.2008.

    Tekst je djelomično točan. Istina je da dobrim djelom izgleda i pozicioniranje trgovine upravljaju dobavljači dakle oni koji prodaju robu toj trgovini tj. trg.lancu. Nakon što definiraju u ugovorima koje artikle će ta trgovina uzeti , dobavljač plaća pozicije u trgoviti a samim tim definira layoute dakle izgled onog djela police na kojemu se nalaze njegovi proizvodi. Nije uvjek istina de sve mora biti u visini očiju jer to ovisu na koju populaciju se računa proizvodom.Recimo npr. dječje igračke se postavljaju niže iz razloga što su vidljivija djeci koja će onda mame i tate potezati za rukav.... Tekst je dobar ali \"mršav\" i relativno je prikazana zastarjela strategija u trg. lancima .razlog je taj što se potrošačka svijest mijenja iz nije ista kao prije nekoliko godina.Zanimljiva tema u svakom slučaju......

  • zekica 19.07.2008.

    iz getroa lažu ko psi jer je getro jedno obično veliko skladište složeno bez ikakve pameti. a to sigurno u svijetu ne prolazi.

Komentiraj...
Vidi sve komentare