Nije bio jedini koji nije poštivao pravila hitne evakuacije, ali zbog svog ponašanja putnik Dmitrij Klebuškin navukao je na sebe najveći bijes ruske javnosti nakon nesreće Superjeta 100 u zračnoj luci Šeremetjevo u nedjelju navečer, pri čemu je poginulo 37 osoba, među kojima i najmanje dvoje djece.
POGLEDAJTE VIDEO:
I dok je član posade, 22-godišnji Maksim Moisejev, poginuo pokušavajući nekako otvoriti stražnja vrata da bi se spasili i putnici iz zadnjeg dijela zrakoplova, neki poput Klebuškina pokazali su nevjerojatnu sebičnost. Osim što je i sam krupan, kretanje Klebuškina dodatno je usporila činjenica da je išao vaditi svoju ogromnu torbu i time, tvrdi nekoliko svjedoka, blokirao put!
Onako ogroman, teško se probijao između sjedala, tim više što je u ruci vukao torbu. Sudeći prema prvim podacima, samo troje putnika koji su sjedili iza Klebuškina, a on je bio na sjedalu 10 C, uspjelo se spasiti. Nevjerojatna sebičnost gospodina koji je svega 40 minuta nakon nesreće, u kojoj je - podsjećamo - upravo bilo poginulo pola putnika, bijesnio na Šeremetjevu jer mu iz Aeroflota nisu odmah kompenzirali novac za avionsku kartu. Nevjerojatno simpatičan tip, pravi primjer ljudskog altruizma.
Odmah nakon nesreće pojavile su se snimke na kojima se vidi nekoliko ljudi kako vuku ručnu prtljagu iako je jedno od prvih pravila kod avionskih nesreća - ostavi sve i spašavaj živu glavu! Naravno, svaka sekunda u tim situacijama je važna jer čitav avion valja evakuirati za maksimalno 70-80 sekundi. Imate otprilike sekundu po putniku, ne više od toga.
K tome, osoblje s leta za Murmansk uspjelo je jedva otvoriti dvoje prednjih vrata budući da se zrakoplov dvaput odbio od piste pri slijetanju i bio je znatno oštećen i prije nego što se zapalio.
U ovom slučaju nesreće Superjeta, za 55 sekundi uspjeli su evakuirati 37 ljudi, i to samo zato jer je prisebna stjuardesa Tatjana Kasatkina grabila ljude za ovratnike i bacala ih van na tobogan za spašavanje. Preostalih 40 putnika i jedan član posade poginuli su, i to gotovo svi od gušenja dimom. Tko zna koliko ih se još moglo spasiti za sekundu, dvije, pet da tipovi poput Klebuškina - a bilo ih je još - nisu išli grabiti ručnu prtljagu.
Sedam tijela je nakon nesreće neprepoznatljivo, izgorjeli su i identificirat će ih na temelju DNA. Svi ostali preminuli su od gušenja dimom. Njih se možda moglo spasiti da su se putnici pridržavali uputa za slučaj nesreće.
- Počeli smo s evakuacijom odmah čim je avion stao. Vidjeli smo vatru vani, ali u tom trenutku kabina još nije gorjela. Nogom sam uspjela otvoriti vrata. Požurivala sam ljude koliko sam mogla grabeći ih za ovratnik. No brzo se kabina počela puniti dimom i morali smo i mi van - rekla je stjuardesa.
- Još dok se avion kretao velikom brzinom, svi su ustali sa svojih sjedala. Prva žena do mene zvala je na mobitel i vikala: "Gorimo! Srušili smo se!" Istina je da je munja pogodila avion. Najprije sam vidjela bljesak, a onda se čulo kako nešto puca. Svjetlost je bila bljesnula kao kad nestaje struje. Pilot je odmah rekao da se vraćamo u Moskvu. Ostali smo bez interne komunikacije, zvučnici ni mikrofoni nisu radili i jedva sam čula pilota kako viče: "Pripremite se za prinudno slijetanje!" - ispričala je Kasatkina.