Na panelu “Na mladima svijet ostaje...čim o tome stariji donesu odluku” četvero mladih uspješnih ljudi predstavilo je svoje poslovne projekte i društvene angažmane koje su ostvarili unatoč predrasudama s kojima se susreću generacije kojima pripadaju: milenijalci te ‘generacija Z’.
Alma Džafić (18) uspješna je prvakinja u debatama i u Hrvatskoj i na svjetskim natjecanjima. Ona je u nadahnutom govoru razbila predrasude prema kojima su ‘milenijalci krivi za sve’.
- Zapravo ćete u svim generacijama naći nezahvalne, ignorantne i i nesposobne ljude. Ali ako unaprijed odlučite odbaciti naše ideje kao bezvrijedne, propustit ćete dosta dobrih ideja - rekla je Alma i nabrojila sve prednosti novih generacija.
- Mi smo liberalniji i tolerantniji od ijedne druge generacije do sada. Te vrijednosti usvajamo u ranim, formativnim godinama. Mi smo generacija koja ide prema tome da nam tolerancija i borba za prava ranjivih skupina postaje mainstream - dodala je napomenuvši kako je riječ o optimističnoj generaciji.
Tamara Kojić, aktivistkinja iz Srbije, opisala je kako su njene ideje zaživjele unatoč nerazumijevanju nekih ljudi.
- Pokrenuli smo akciju Kilometar kose u želji da donacijama kose te izradom perika pomognemo djeci koja boluju od teških bolesti i nemaju vlastitu kosu - rekla je Tamara, koja se bavi s još nekoliko projekata, među kojima je i Rock kamp za djevojčice.
- Napravili smo mrežu od 170 frizerskih salona diljem Srbije koji su besplatno šišali sve one koji su htjeli donirati svoju kosu. Odaziv i potpora našoj akciji bili su veliki preko društvenih mreža, ali kad bi se mi pojavili uživo da predstavimo projekt dojam je bio potpuno drugačiji jer su ljudi mislili da iza cijelog projekta stoji neka tvrtka s 20 ljudi a ne dvoje studenata - rekla je i opisala kako joj je djelovanje preko društvenih mreža i interneta zapravo olakšalo razvoj ideje.
- Kada držim mobitel u ruci i nešto radim s njim, ja možda stavljam selfije na Instagram, a možda zapravo mijenjam tijek bolovanja nekog djeteta koje boluje od terminalne bolesti ili možda gradim zajednicu nekih djevojčica koje će sutra svirati s nekim rock bendovima - pojasnila je.
Ante Toni Debelić (17) iz Rijeke još nije ni punoljetan, a već je razvio ideju koja je privukla pozornost investitora koji ulažu u njegov projekt GrowCity.
Inovativni gimnazijalac osmislio je automatizirani, prijenosni i efikasni uzgoj hrane u brodskom kontejneru. Kontejner ima oko 28 kvadrata, a Toni je smislio kako se u njemu godišnje može proizvesti hrane koliko se klasičnim načinom uzgoji na 2200 kvadrata. S tom idejom pobijedio je na nacionalnom natjecanju u sklopu konferencije 24sata “Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska”. Tako je ušao u konkurenciju 50 najboljih svjetskih startupova.
- A sve je počelo s tim da sam zbog te ideje odustao od klasičnog školovanja i prešao na dopisno. Ta odluka da guram svoj san i posao nauštrb školovanja zgrozila je većinu ljudi iz mog okruženja, ali ne i moje roditelje koji su mi dali potporu i bili uz mene - objasnio je.
Matej Lončarić (31), izvršni urednik video produkcije 24sata, objasnio je kako je 13 godina razvijao ideju koja je s vremenom postala JoomBoos, mreža za YouTubere i influencere, koja danas rapidno raste.
- I ja sam, kad sam bio u godinama ostalih sudionika panela, imao viziju koju sam htio ostvariti, ali je drugi nisu razumjeli. Dolaskom u 24sata otvorila mi se prilika na Styrijinom inkubatoru da predstavim svoju ideju koja je zaživjela i postala uspješna. Za mjesec dana organiziramo najveći regionalni YouTube spektakl ‘Totalni JoomBoos’ u zagrebačkoj Areni na koji dovodimo najveću svjetsku YouTube zvijezdu, što je fantastičan događaj. Danas sam ja mentor drugim mladima koji će imati dobre ideje i ganjati svoj san i trudim se razumjeti ih. Kada slušate nečije ideje, potrudite se razumjeti njihov svijet - rekao je.