Svakog dana u tiskanom izdanju 24sata stručnjaci, profesori i učitelji, roditelji i djeca, obični ljudi i znanstvenici upozoravat će na probleme, otkrivati rješenja i objašnjavati slučajeve koji mogu pomoći da imamo bolje obrazovanje za bolju Hrvatsku.
Obožavamo čitati psu jer nas on sluša i ne požuruje dok čitamo. Super se osjećamo dok zajedno čitamo psu i jedva čekamo da se ponovno nađemo u školskoj knjižnici i čitamo. Zabavno je, veselo i drugačije. Rekli su nam to učenici pulske Osnovne škole Vidikovac u kojoj je održan program “Čitaj(o) psu” za djecu koja imaju poteškoća s čitanjem. Učenike od drugog do šestog razreda oduševio je dvogodišnji terapijski pas Argo koji ih je pažljivo slušao dok čitaju. Vlasnica psa, Goranka Rosanda Furlan, iz Udruge za pet therapy Indeficienter Vinkuran, rekla je kako je projekt već zaživio u nekim školama u Istri i da su reakcije učenika zasad odlične.
- Čitanje psima djeluje opuštajuće na korisnika.Pas pažljivo sluša, ne procjenjuje, ne kritizira niti se ruga. Dopušta djetetu da čita vlastitim ritmom. Dijete pred psom ne osjeća strah kao pred vršnjacima. Čitanje psima je zabavno, a kod djece koja imaju poteškoća u čitanju osjeća se napredak na mnogim područjima. Počinju bolje čitati, zaboravljaju na smetnje pri čitanju, lakše razumiju pročitani tekst i poslije imaju manje teškoća u čitanju pred vršnjacima - objasnila je vlasnica Arga.
Pred roditeljima koji su u školu stigli na prezentaciju programa učenici su čitali Argu knjige: ”Izgubio se zeleni pas”, “Lesi se vraća kući” i “Zločesti pas Marley”. Neki od učenika su se toliko opustili da su legli, skinuli tenisice te uživali u čitanju i društvu dobrog i mirnog Arga, mješanca labradora.
Riječ je o dvogodišnjem mješancu koji je kao štene pronađen i spašen s ulice od sigurne smrti i koji je nakon jednogodišnje obuke postao odličan terapijski pas koji obožava djecu.
- Argo može biti uključen u rad kod djece s autizmom, djece s cerebralnom paralizom, poremećaja u ponašanju, pomaže osobama s Parkinsonovom bolešću, a izvrstan je terapijski pas i za oboljele od Alzheimera - kaže nam Goranka.
Napredak je odmah vidljiv
Dodaje da njezina devetogodišnja kći Ika svaki dan Argu čita razne slikovnice i on pažljivo sluša.
- Stavi glavu djetetu u krilo i uživa u čitanju, a ponekad i zaspi jer je opušten. Ponekad netremice promatra dok mu se čita. Program provode voditelj psa i pas, a zapravo je sve vrlo jednostavno. Dijete kroz čitanje na taj način stječe samopouzdanje jer smo mi roditelji ti koji ponekad imamo prevelika očekivanja od djeteta i kritiziramo ga. Terapijski pas poštuje ritam djeteta - objasnila nam je Goranka, inače profesorica hrvatskog jezika.
Iako Argo nije razumio ni riječ od pročitanog, razumije frekvenciju i boju glasa te razumije kad se viče i kad se normalno razgovara.
- Važno je da dijete doživi to da ga netko sluša - rekao nam je jedan roditelj. Oduševljen je programom i radionicama čitanja. Program se može provoditi i individualno s djetetom koje ima poteškoća, i to uz prisustvo logopeda i psihologa, a terapija u pravilu traje šest mjeseci.
- Napredak je odmah vidljiv - tvrdi Rosanda Furlan.
Pedagoginja Osnovne škole Vidikovac, Marija Ivezić, rekla je da je program izvrstan jer ima učenika koje je strah čitati pred drugima i osjećaju nelagodu, pa zbog toga i jako tiho čitaju. Knjižničarka škole Branka Mamula istaknula je da je ovaj način komunikacije, druženja i čitanja među djecom odličan te da takve projekte treba podržati.
Nisu htjeli prestati čitati knjige
- Veselim se što ćemo program, uz potporu roditelja, provoditi u našoj školi, a Argo je oduševio ne samo djecu, nego i sve prisutne. Djeca su opuštena i svi su se javljali da čitaju psu dok ih on promatra i uživa u čitanju. Djeca su sama birala knjige koje će čitati Argu, a neka su se toliko uživjela da nisu htjela prestati čitati do kraja knjige - rekla nam je zadovoljna terapeutkinja Branka Mamula.